U vezi s 187. ajetom sure El-Beqare Ibn-Abbas i neki drugi tvrde: “One su smiraj vaš i vi ste smiraj njihov.”(Tefsir ibn Kesir)“Da sam ikome naredio da cini sedždu drugome, naredio bih ženama da cine sedždu svojim muževima, radi prava koja im je Allah dao nad njima.” (Ebu Davud, Hakim, Tirmizi)“Najbolji međju vama su oni koji su najbolji prema svojim ženama.”
(Ahmed)“Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim.”
(Muslim)
“Poslije poboznosti i bogobojaznosti muslimanu nije nista korisnije dato kao dobra zena: kada joj muz nesto naredi, ona to izvrsi: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspolozi; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrsi; ako cuva svoje postenje i muzevu imovinu kada je on odsutan.”
(Ibn Madze)
“Hazreti Aisa prica: “Pitala sam Allahova Poslanika kome zena najvise duguje svoju poslusnost, a on mi rece: Muzu. A kome covjek najvise duguje? Majci – odgovori mi Allahov Poslanik.”
(Ahmed, Nesai)
“Zena koja umre, a njezin muz bude zadovoljan s njom, uci ce u Dzennet.”
(Tirmizi)
“Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera.”
(Ibn Kutejbe, Tirmizi)
“Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlaksi opremom.”
(Ibn Kutejbe)
“Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi.”
(Ibn Asakir)
iz brosure mr. Muharema ef. Stulanovica,
“Prva bracna noc u islamu”
Katolici su se ranije, koliko mi je poznato, pitali da li zena ima dusu. Indija i hindusi su poznati po jako losem odnosu prema zenama, pogotovo onima koje ostanu bez muzeva, a sigurno si gledala, a ono ako ne gledala onda barem citala, kako su spaljivane kada im umre muz. Na Zapadu kazu da zena ima velika prava. I ima stvarno prava da bude sve samo ne zena. Ona je predmet, a ne osoba. Evo na internetu se samo vidi koliko se trguje sa zenama i njenom zenstvenoscu. Zene imaju manje plate, seksualno se zlostavljaju na poslu…, a kada nosi hidzab ili niqab onda je to po njima nesto strasno. A u stvari to je veliko dobro za zenu. Sigurno su ti poznati napori sa zapada da se “zastite” prava zena u Afganistanu. Oni hoce da stite prava zena ne u svojoj drzavi vec na drugom kontinentu. Ne bi covjek rekao da u Americi nema silovanja zena, nema njihovog maltretiranja, nema neravnopravnosti… A eto samo u filmovima vidimo koliko zena prodaje svoje tjelo, koliko ih je silovano, maltretirano na razne nacine. I da se stvori jos deset takvih organizacija ne bi mogle da pomognu ugrozenim zenama Amerike, a kamo li da stignu da “pomazu” zenama Afganistana. Ali ne pomozu oni zene Afganistana zato sto ih nesto vole. U stvari oni, izgleda, misle da je tim zenama lose, a moguce je da kao “pomazu” zenama Afganistana zato sto je zena jedan od tako da kazem vaznih temelja islama. Cista i moralna zena podize porodicu. Zena koja prihvati Zapadne vrijednosti zivota ne moze da odgaja djecu na Islamski nacin, a znamo da na mladjima, djeci, ostaje svijet. I vidimo kolika je vaznost zene, majke, u opstanku Islama. Bez prave zene muslimanke koja djecu odgaja u Islamu tesko ce biti od te djece pravi i dobri muslimani. Opet, Allah zna najbolje i daje da muslimani postanu oni koji su iz 100% nevjernickih porodica. Ako bi Zapad uspio da srusi moral zene muslimanke ne bi mu, po meni, trebalo puno da ubrzo oslabi i Islam. Evo sada nekih hadisa o zenama:
“One su (zene), uistinu, druga polovica muskarcima.” (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi, Ed-Daremi)
Iz ovog hadisa se vidi koliko je znacajna zena i da je ona druga polovina muskarcima, a ne neka trecina ili cetvrtina. Ako su zene druga polovica muskarcima onda su muskarci druga polovina zenama. Ima li tu neke neravnopravnosti??? U Islamu zena muskarcu nije samo predmet vec je to osoba sa kojom zivi, to je osoba koja odgaja djecu, odrzava domacinstvo dok muz zaradjuje…
“Medju stvarima vasega svijeta, najdraze su mi bile zene i mirisi: a svjezina moga oka (radost moga srca) jeste u namazu.” (Nesai, Ahmed, Ibn Sa’d)
Ako su zene bile najdraze na ovom svijetu zajedno sa mirisima zar sta nama treba od ovog svijeta da bude draze?
“Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim.” (Muslim)
Niko nije savrsen od nas ljudi i svi imamo svoje dobre i lose strane pa tako i zene.
“Cetiri elementa dolaze u obzir i utjecu na covjeka prilikom odabiranja odredjene osobe za zenu: ljepota, porijeklo, bogatstvo i moralni kvaliteti (vjera). A ja ti preporucujem da pazis na moralne i dusevne kvalitete i da trazis takvu zenu.” (Buhari)
Lijepota je prolazna, a opet dzaba covjeku lijepa zena ako su stalno prisutne svadje. Zar nije lijepse imat prosjecnu zenu pa se slagati s njom i zivjeti u razumijevanju, postovanju i ljubavi nego imati ljepoticu s kojom ce se cvojek svadajati? Porijeklo nekima znaci puno jer se obicno, po meni, zasniva na nekom ugledu ili bogatstvu. Ne mora znaciti da ce osoba iz ugledne porodice biti ista kao i njeni preci, rodjaci. Moze se desiti da bude drugacija i da opet dodje do problema. Sto se tice bogatstva citao sam jedna hadis gdje se otprilike kaze: ko ozeni zenu zbog bogatstva zadestiti ce ga siromastvo. A moralni kvaliteti (vjera) su jako vazni. Jer ako je zena dobrog ahlaka muzu ce biti lakse kada bude odsutan. Bice sigurniji, znace da takva zena nece pustati nikoga u kucu, da ce se brinuti o djeci, a ne da kao neke ide po komsiluku i ispija kafe, u pitanjima vjere ce se slagati, nece ga nagovarati na cinjenje harama, opominjati ce ga kada krene da ucini nesto lose… Ima hadisa u kojima se kaze da ce Poslaniku, s.a.v.s., na najblize biti na buducem svijetu onaj ko bude imao najljepse ponasanje i dobar odnos prema drugim ljudima.
“Ljudi su stradali kad god su bili potcinjeni zenama” (Ahmed, slab)
“Poslije moje smrti ljudima nece ostati vece iskusenje od onoga u koje ce ga dovoditi zene.” (Ibn Madze)
“Gresno je svako oko koje gleda sto je zabranjeno, jer time vrsi cin bluda. Zena koja se namirise i lijepo nakiti u namjeri da zavede grupu ljudi kraj kojih prodje, grijesna je zbog takvog postupka, kojim moze izazvati pobudu i odvesti u blud.” (Ahmed, Tirmizi)
“Dvije vrste ljudi bice stanovnici Dzehennema i ja ih poslije ovozemaljskog zivota, necu vise vidjeti: silnici, u cijim su rukama bicevi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet, i zene koje nose prozirnu odjecu kao da su gole, koje okrecu lice od Allahovih zapovijedi i sklone su zlim djelima, a glave su im kao grbe u deva. Takve zene nece uci u Dzennet, niti ce osjetiti njegov miris! A miris njegov se siri na sve strane veoma daleko.” (Ahmed)
“Allahovo prokletstvo je na zene koje oponasaju muskarce i na muskarce koji oponasaju zene.” (Ahmed, Ebu Davud)
“Zena koja stavlja periku na glavu, obmanjuje, a svaka obmana je zabranjena.” (Nesai)
“Ne zabranjujte sluskinjama Bozijim hramove Bozije.” (Buhari, Muslim)
“Zeni nije dozvoljeno da putuje ni koliko iznose dva dana hoda bez muza ili najblizeg rodjaka (mahrema – sa kojim ne moze stupiti u brak).” (Buhari)
“Zena nece putovati osim s mahremom” (Buhari, Muslim)
“Zenska ce osoba kod udaje gledati da se uda za pobozna, cudoredna, ljubazna i darezljiva muza, a pazice da se ne uda za pokvarena covjeka. Mlade djevojke ne treba udavati za stare, niti za pokvarene ljude. Treba da se udaju za svoju priliku.” (Ibni Abidin)
“Zena koja redovito klanja pet vakata namaza, posti mjesec Ramazana, cuva svoju cast i postenje i bude pokrna svome muzu, uci ce u Dzennet.” (Bezzar)
“Poslije poboznosti i bogobojaznosti muslimanu nije nista korisnije dato kao dobra zena: kada joj muz nesto naredi, ona to izvrsi: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspolozi; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrsi; ako cuva svoje postenje i muzevu imovinu kada je on odsutan.” (Ibn Madze)
“Da sam ikome naredio da cini sedzdu drugome, naredio bih zenama da cine sedzdu svojim muzevima, radi prava koja im je Allah dao nad njima.” (Ebu Davud, hakim, Tirmizi)
“Neka zene iz plemena Has’am je dosla kod Allahova Poslanika i rekla mu:
– Allahov Poslanice, objasni mi kakve su obaveze zene prema muzu. Ja sam bez muza, pa ako mognem tim obavezama udovoljiti, udacu se, inace, i dalje cu ostati da zivim bez muza.
Muhammed (a.s.) joj rece:
-Zena je duzna na poziv muza stupiti u intimni odnos kad god on to bude trazio. Zena ne smije postiti dobrovoljni post (nafilu) bez muzevog odobrenja, jer ako to uradi samo je gladovala, jer u tom slucaju post nece biti primljen kod Allaha. Duznost joj je da ne izlazi iz kuce bez muzevog znanja i odobrenja, jer ako to radi proklinjace je nebeski meleki, meleki koji donose ljudima Allahovu milost i meleki koji su zaduzeni da izvrse kaznu.” (Taberani)
“Hazreti Aisa prica: “Pitala sam Allahova Poslanika kome zena najvise duguje svoju poslusnost, aon mi rece:
Muzu.
A kome covjek najvise duguje?
Majci – odgovori mi Allahov Poslanik.”” (Ahmed, Nesai)
“Zena koja umre, a njezin muz bude zadovoljan s njom, uci ce u Dzennet.” (Tirmizi)
“Nije nas onaj koji odvrati zenu od njezina muza.” (Ebu Davud, Nesai)
“Najblagosljovenija je ona zena koju je najlakse opskrbiti.” (Ahmed)
“Zeni koja zatrazi od svog muza razvod braka, bez opravdanog razloga, bice uskraceni dzennetski mirisi.” (Ahmed, Ebu Davud)
“Kad god zena uznemiri svoga muza na ovom svijetu, njegova hurija na onom svijetu uzvikne: “Ne uznemiravaj ga, jer je on kod tebe samo privremeno, i uskoro ce se nama pridruziti, a tebe ostaviti.”” (Tirmizi)
“Ummi Habiba je upitala Allahova Poslanika:
Allahov Poslanica, nasa zena koja se uda dva puta, pa umre, kojem od njih dvojice ce pripasti na drugom svijetu?
Pripast ce plemenitijem po vladanju, Ummi Habibo! Cudoredje ide sa dobrom ovog i onog svijeta.” (Ibn Kutejbe)
“Cuvajte se lijepe zene koja je loseg porijekla i odgoja.” (Darekutni)
“Cuvajte se sedan stvari koje upropascavaju onoga ko ih cini: sirka, sihra, ubijanja na pravdi Boga, kamate, imetka siroceta, bjezanja sa bojnog polja i potvore za blud pobozne i cestite vjernice.” (Buhari, Muslim, Ebu davud i Nesai)
“Zena u menstruaciji moze uciti (napamet) ajet.” (Buhari)
“Zenite se, jer vam zene doista donose blagoslov u kuce.” (Bezzar)
“Trazite nafaku stupanjem u brak.” (Dejlemi)
“Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera.” (Ibn Kutejbe, Tirmizi)
“Ne uzimajte zene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota moze upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak moze uciniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove poboznosti, jer cete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge.” (Ibn Madze)
“Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od naseg pravca udaljava se od nas.” (Ibn Madze)
“Sklapajte brakove i radjajte djecu; ja cu se ponositi vasim brojem naspram drugih zajednica.” (Bejheki)
“Zena se uzima zbog cetiri stvari: zbog imovine, radi dobrog roda, zbog ljepote, zbog poboznosti. Drzi se ove pobozne! (Buhari, Muslim)
“Tri izjave imaju se smatrati zbiljom bez obzira da li su potekle u zbilji ili sali: vjencavanje, pustanje zene (razvod) i vracanje njezino nakon pustanja. (Ahmed, Ebu Davud, Ibn Madze, Tirmizi)
“Allah najvise prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuce braka.” (Ebu Davud, Hakim, Ibn Kutejbe)
“Kada neko od vas hoce da zaprosi neku zenu, ako moze da kod nje vidi ono sto ga privlaci da se njome ozeni, neka vidi.” (Hakim, Ebu Davud)
“Objelodanite stupanje u brak, a vjeridbu drzite u tajnosti.” (Dejlemi)
“Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlaksi opremom.” (Ibn Kutejbe)
“Neka ni jedan od vas ne zarucuje ono sto je zarucio njegov brat, osim ako prvi prosac odustane ili mu sam dozvoli.” (Buhari, Muslim)
“Jedan dan gozbe na svadbi je sunnet (obaveza), dva dana su dobro djelo, a tri dana su vec znak hvalisanja i zelje za prestizom.” (Taberani)
“Kada se zenio Poslanikov drug Abdurahman ibn Avf, Allahov Poslanik mu je rekao:
“- Priredi gozbu, zakolji makar ovcu!”” (Buhari, Muslim)
“Pristanak za udaju zene koja je ranije udavana je preci od pristanka njezina staratelja, a i od djevojke se trazi pristanak, koji moze biti iskazan i njezinom sutnjom.” (Autori Sunena)
“Nema braka bez (privole) staratelja i dvojice pravednih svjedoka.” (Imam Safi)
“Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama.” (Ahmed)
“Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi.” (Ibn Asakir)
“Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama.” (Buhari)
“Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava.” (Muslim)
“Kada neko od vas ima spolni odnos sa svojom suprugom, neka se ne udaljuje od nje sve dok i ona ne zadovolji svoje potrebe.” (Ibn Adijj)
“Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto ce imati onaj covjek koji objelodani ono sto mu njegova zena povjeri pri spolnom snosaju kao i on njoj.” (Muslim, Ahmed)
“Ashabi su razgovarali o planiranju porodice. Jedni su opravdavali postupak, pri polnom odnosu, u kojem su sprecavali spermi da dodje do maternice, ejaklukacijom van zenskog spolovila. Drugi su sumnjali u to. Pitali su Poslanika a on je rekao:
Radite sto zelite, ali bice onako kako Allah odredi. Od svake vode (sperme) ne nastaje djete.” (Ahmed)
“Covjek ce biti nagradjen i za intimni zivot sa svojom zenom. Jedan od slusatelja, koga je ova rijec Allahova Poslanika ne malo iznenadila, zacudjeno upita:
Zar ce covjek biti nagradjen i za to sto zadovoljava svoju strast? – na sto mu Allahov Poslanik odgovori:
Zar ne znas da bi ucinio haram ako bi svoju strast zadovoljavao na nedozvoljen nacin, zato, ak oje zadovoljava na dozvoljen nacin, bice nagradjen.” (Muslim)
“Dozvoljen vam je izlazak zbog vasih potreba.” (Buhari)
“Kada neka od vas podje na jaciju, neka se ne mirise te veceri; a koja god se namirise neka ne dolazi te veceri na jaciju.” (Ahmed)
“Uzviseni Allah ne gleda u zenu koja ne zahvaljuje svome muzu, a ne moze bez njega.” (Nesai)
“Pridji zeni sprijeda ili od pozadi, ali samo u rednji otvor, i ne cini to za vrijeme menstruacija.” (Nesai)
Takodjer biljezi i drugu verziju:
“Allah ne gleda u covjeka koji ima odnos sa zenom u straznji, analni otvor.”
Ebu Davud biljezi hadis: “Proklet je onaj koji opci sa zenom u analni otvor.”
“Kupala sam se sa Poslanikom a.s. iz iste posude u kojoj su nam se ruke preplitale, a on je stizao uzeti vodu prije mene, pa sam mu govorila: Ostavi i za mene, ostavi i meni! Bili smo obadvoje dzunupi.” (Buhari i Muslim)
“Zena dodje u liku sejtana, i ode u njegovom liku. Zato ako nekom zapne za oko neko zensko, neka ide svojoj zeni i ima sa njom odnos, to ce mu odagnati stvorenu viziju.” (Muslim)
“Inace sto se tice praznovjerja koje je nazalost rasprostranjeno u Bosni, da se ne zeni izmedju dva bajrama, tj. izmedju Ramazanskog i Kurban bajrama to je samo praznovjerje. Zapocinjanje bracnih intimnih odnosa u mjesecu sevvalu (brak izmedju dvabajrama) bi bio lijep ako za to postoji mogucnost, zbog hadisa ‘Aise r.a. koji biljezi Muslim, a u kojem se kaze:
“Allahov Poslanik me ozenio u mjesecu sevvalu i zapoceo bracni intimni zivot u tom mjesecu. Koja je od zena Poslanika a.s. imala veci udio kod njega od mene?
Kaze Urve: Aisa je smatrala mustehabbom da zene zapocnu svoj intimni bracni zivot u sevvalu.”
Imam En-Nevevi kod komentara ovog hadisa kaze da Aisa r.a. sa ovim pobija dzahilijetsko vjerovanje. Naime obicno su sujevjerni ljudi iz dzahilijeta neosnovano smatrali pokudjenom zenidbu i zapocinjanje sa bracnim intimnim zivotom u mjesecu sevvalu zbog vjerovanja da samo znacenje tog imena (njegov korijen glasi “sale” a znaci: otici, razici se, postati neslozni, izgubiti moc, prepasti se, bojati se itd.) ima negativan odraz na tako vaznu stvar kao sto su bracni intimni odnoi i njihov pocetak. To se suvjevjerje prenjelo i u nase dane i u nasu zemlju, tak oda ima izreka: Ne zeni se izmedju dva bajrama, odnosno ne zeni se u mjesecu sevvalu koji nastupa odmah iza ramazana.”
islam-live.net