1. Slijeđenje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi we sellem
Kaže Uzvišeni:
قُلۡ إِن كُنتُمۡ تُحِبُّونَ ٱللَّهَ فَٱتَّبِعُونِي يُحۡبِبۡكُمُ ٱللَّهُ وَيَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡۚ وَٱللَّهُ غَفُورٞ رَّحِيم٣١“Reci: ‘Ako vi Allaha volite, onda mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti! A Allah prašta i milostiv je!’” [Kur’an, 3:31]
2. Poniznost prema vjernicima, ponos spram nevjernika, borba na Allahovom putu, i činjenica da se rob u ime Allaha ne boji ničijeg prijekora
Ove četiri stvari sadržane su u riječima Uzvišenog:
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مَن يَرۡتَدَّ مِنكُمۡ عَن دِينِهِۦ فَسَوۡفَ يَأۡتِي ٱللَّهُ بِقَوۡمٖ يُحِبُّهُمۡ وَيُحِبُّونَهُۥٓ أَذِلَّةٍ عَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى ٱلۡكَٰفِرِينَ يُجَٰهِدُونَ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوۡمَةَ لَآئِمٖۚ ذَٰلِكَ فَضۡلُ ٱللَّهِ يُؤۡتِيهِ مَن يَشَآءُۚ وَٱللَّهُ وَٰسِعٌ عَلِيمٌ ٥٤
“O vjernici, ako neko od vas od svoje vjere otpadne – pa, Allah će, sigurno, umjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite; oni će se na Allahovu putu boriti i neće se ničijeg prijekora bojati. To je Allahov dar, koji On daje kome hoće – a Allah je neizmjerno dobar i zna sve.” [Kur’an, 5:54]
3. Približavanje Uzvišenom Allahu nafilama
Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Ko je neprijatelj mom evliji, Ja mu obznanim rat. A moj rob se ne može približiti Meni više od onoga što sam mu propisao (od farzova). A kada se Moj rob bude neprestano približavao Meni nafilama Ja ga zavolim. A kada ga zavolim postanem njegov sluh kojim čuje, njegov vid kojim vidi, njegova ruka kojom uzima i njegova noga kojom kroči[1]. Ako od Mene nešto zatraži, Ja mu dam i ako kod Mene zatraži utočište, Ja mu ga pružim.”[2]
4. Prihvatanje od stanovnika Zemlje
Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Kada Allah zavoli nekog Svog roba, pozove Džibrila i kaže mu: ‘Ja volim tog i tog, pa ga voli i ti’ – i Džibril ga zavoli. Zatim Džibril razglasi stanovnicima nebesa: ‘Allah voli tog i tog, pa ga volite i vi’ – pa ga zavole stanovnici nebesa, a zatim ga prihvate i stanovnici Zemlje.”[3]
U rivajetu Muslima stoji: “Kada Allah zavoli nekog Svog roba, pozove Džibrila i kaže mu: ‘Ja volim tog i tog, pa ga voli i ti’ i Džibril ga zavoli. Potom Džibril kaže stanovnicima nebesa: ‘Allah voli tog i tog, pa ga volite i vi’ – pa ga zavole stanovnici nebesa a zatim ga prihvate i stanovnici Zemlje. A kada Allah zamrzi nekog Svog roba, pozove Džibrila i kaže mu: ‘Ja mrzim tog i tog, pa ga i ti mrzi’ – i Džibril ga zamrzi. Potom Džibril kaže stanovnicima nebesa: ‘Allah mrzi tog i tog, pa ga i vi mrzite’ i oni ga zamrze. Tada ga zamrze i stanovnici Zemlje.”[4]
5. Obožavanje Uzvišenog Allaha Njegovim lijepim imenima i savršenim svojstvima
Od Aiše, radijallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, poslao čovjeka kao emira jednoj skupini boraca. On im je stalno predvodio namaz završavajući sa surom El-Ihlas. Kada su se vratili Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi we sellem, to su mu spomenuli te je on rekao: “Pitajte ga zbog čega to radi?” te su ga pitali a on im je odgovorio: “Zato što je u njoj opis Milostivog pa stoga volim da je učim.” Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, im tada reče: “Obavijestite ga da ga Uzvišeni Allah voli.”[5]Istraži kod sebe, plemeniti brate, znakove Allahove ljubavi, jer nije stvar u tome da tvrdiš da ga voliš, već je stvar u tome da On voli tebe. Znaj da je ova mesela međusobno povezana, jer ti Ga nećeš voljeti sve dok On ne zavoli tebe i potom učini da i ti zavoliš Njega. Tako da je tvoja ljubav prema njemu okružena s dvije ljubavi od Njega. Ljubav prije tvoje ljubavi prema Njemu i ljubav nakon tvoje ljubavi prema Njemu.
Zaslužuješ li Allahovu ljubav? Požuri, jer Allah je plemenit!
Iz djela: Put ka oprostu Milostivog Gospodara
Autor: Muhammed Husejn Jakub
Priprema: Menhedž
[1] Kada se u ovom hadisu spominju čula i organi od roba koji postaju Allahovi poput sluha, vida, ruku, nogu, hoće se reći da će ih Allah štititi od harama. Op.prev.
[2] Hadis bilježi Buhari.