PITANJE: Esselamu alejkum.
Imam problema izlazi mi non stop sluz iz polnog organa‏. Sad me zanima da li se moram kupat il gusul uzimat ili samo se abdestit? Molio bih da mi odgovorite na moje pitanje i da mi olakšate. Allah vas nagradio.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim.

Islamski učenjaci su složni da izlazak mokraće, izmeta i vjetra kvari abdest.

Takođe, prenosi imam Nevevi (El-Medžmu’u, 2/552) i Ibn Rušd (Bidajetul-mudžtehid, str. 36) da su mezj (tekućina koja izađe iz muškog ili ženskog polnog organa prilikom polnog nadražaja) i vedj (tekućina koja izađe iz muškog polnog organa nakon mokrenja) nečisti po konsenzusu učenjaka, pa kaže Nevevi:“Ummet je saglasan na nečistoći mezja i vedja”.

Ove stvari kvare abdest po idžmau pod uslovom da je insan zdrav. Oko ostalih stvari koje izlaze iz ljudskog tijela, poput krvi, gnoja, sukrvice, povraćanja, bijelog pranja kod žena i slično, islamski učenjaci imaju podijeljeno mišljenje.

Pa tako, učenjaci imaju tri mišljenja oko kvarenja abdesta sa onim što izađe iz ljudskog tijela.

Prvo mišljenje je da sve što izađe iz ljudskog tijela na bilo kojem dijelu tijela (ne samo dva prirodna otvora) od nedžaseta (shodno tome šta su nedžaseti kod ovih učenjaka) kvari abdest.

Ovo je mezheb hanefija, hanbelija, imama Sevrija i mnogih drugih od selefa.

Drugo mišljenje je da sve što izađe na dva prirodna otvora (polni organ i dubura) kvari abdest, svejedno bila to krv, mokraća ili bilo koja tekućina ili nešto čvrsto, i svejedno bio razlog izlaska toga zdravlje ili bolest.

Ovo je šafijski mezheb i na ovome je Muhammed ibn Hakem od malikija.

Treće mišljenje je da samo izlazak izmeta, mokraće, vjetra, mezja i vedja u stanju zdravlja iz dva prirodna otvora kvari abdest, dok u stanju bolesti čak izlazak i ovih stvari ne kvari abdest.

Ovo je malikijski mezheb.

Prema tome, sluz koja izađe iz muškog polnog organa po prvom i trećem mišljenju učenjaka ne kvari abdest niti je nedžaset (nečista), dok po drugom mišljenju na čemu je šafijski mezheb, a to je da bilo šta što izađe na dva prirodna otvora kvari abdest, izlazak sluzi kvari abdest. Po ovom mišljenju na čemu je šafijski mezheb, s obzirom da kod tebe sluz neprestano izlazi, ti bi bio sahibu uzur, tj. bio bi obavezan da uzimaš abdest na početku svakog namaskog vremena. I taj abdest tako uzet važi do početka sljedećeg namaskog vremena, osim da se pokvari na neki drugi način mimo izlaska sluzi.

S obzirom da je po pitanju toga šta kvari abdest malikijski mezheb najbliži ispravnom, jer za ono što zastupaju imaju dokaz, a po tom mišljenju izlazak sluzi iz polnog organa nije nečistoća niti kvari abdest, tebi neprestani izlazak sluzi ne kvari abdest niti te obavezuje da uzimaš gusul i abdest kao sahibi uzur jer nisi u statusu sahibi uzura.

Prema tome, ponašaj se kao da i nemaš te sluzi s obzirom na obavezu uzimanja abdesta i gusula.

Ve billahi tevfik.

Zijad Ljakić