PITANJE: Esselamu alejkum, jedan džematlija ostavio je sljedeće pitanje: Imao je štednju 5 godina u banci, kad mu je istekla štednja, tražio je izvadak o svim uplatama gdje je evidentiran i priliv kamate te sad se želi riješiti te kamate. Svjestan je da nema hajra u tome novcu niti nagrade gdje god da ga dadne. Da li je bolje da tu kamatu dadne za džamiju, socijalno ugrožene i siromašne ili negdje drugdje.
ODGOVOR: Općepoznata je činjenica da je kamata strogo zabranjena u islamu, bilo da se radi o uzimanju ili davanju iste. To je jedan od rijetkih grijeha za koji Allah objavljuje rat njegovom počiniocu. Isto tako, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je kamatu uvrstio u sedam upropaštavajućih velikih grijeha. Stoga, musliman mora biti izuzetno oprezan kada je kamata u pitanju. S tim u vezi, muslimani ne bi trebali svoj novac da pohranjuju na bankovne račune niti da isti oročavaju na određeni period jer tim činom direktno pomažu banku u nepravdi i grijehu koji nanosi društvu, a Uzvišeni Allah veli: „Ne sarađujte u grijehu i neprijateljstvu.“ (el-Maide, 2).
Izlaz je u tome da se novac pohrani u sef koji posjeduju banke te ih se na taj način spriječi da posluju s novcem i na njega obračunavaju kamatu. Međutim, ako je ipak riječ o većoj količini novca koja mora biti pohranjena na račun s tim da će banka na taj iznos neminovno klijentu dodijeliti i kamatu onda će musliman u tom slučaju podignuti kamatni iznos i neće ga ostaviti banci. Nakon što dođe u posjed kamatnog iznosa musliman je dužan da taj iznos odvoji od ostatka svog imetka i da ga se riješi.
Novac od kamate će udjeliti siromasima i miskinima s tim da mu se to neće računati kao sadaka jer je riječ o imetku koji je stečen na nedozvoljen (haram) način.
Mr. Fahret Kadrić n-um