Važan podatak koji treba zapamtiti jeste da Allahov Poslanik, s.a.v.s., nikada nije proučio ezan. Islamski učenjaci navode nekoliko razloga i mudrosti takve Poslanikove odluke. Jedni kažu da ukoliko bi Poslanik, s.a.v.s., proučio ezan, onda bi svi oni koji se nisu odazvali na taj ezan tim postupko izašli iz vjere, jer se nisu odazvali Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.Neki među učenjacima navode da je razlog toga što je on daija i nije primjerno da svjedoči sebi, a neki da se u ezanu spominju riječi: “Ešhedu enne Muhammeden resulullah”, pa stoga nije propisano da on uči ezan. Što se tiče ovakvog stava, on nije prihvatljiv iz razloga što je Allahov Poslanik, s.a.v.s., u toku svoje hutbe izgovarao šehadet. Kaže se također da je ezan u snu vidio drugi čovjek, a ne on, pa ga je Poslanik, s.a.v.s, povjerio drugima da ga uče.
Izuddin b. Abdusselam je kazao: “Poslanik, s.a.v.s., nije proučio ezan zbog toga što je njegova praksa bila da ono djelo koje čini, čini trajno, a zbog zauzetosti dostavljanjem poslanice, on se nije mogao tome posvetiti. Zbog toga je i Omer, r.a., rekao: ‘da nisam halifa, učio bih ezan.’”Imam eš-Ševkani u svom djelu Nejlu-l-evtar navodi da je to što Poslanik, s.a.v.s., i pravedni halife nakon njega nisu učili ezan nego imamili dokaz da je imamet vrijedniji od učenja ezana.‘Aiša, r.a., navodi da je Poslanik, s.a.v.s., imao tri muezzina: Bilala, Ibn ummi Mektuma, koji je bio slijep, i Ebu Mahzurea. Bilal, r.a., je ponajviše mujezinio noću a preostala dva u drugim namaskim vremenima.Ibn Kajjim u Zadu-l-me’adu navodi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s. imao četiri muezzina. Dva u Medini: Bilala i ‘Amra b. ummi Mektuma, r.a. U Kubbau je bio Sa’d el-Kurez, štićenik ‘Ammara b. Jasira r.a. A u Mekki je bio Ebu Mahzure, čije je ime bilo Evs b. Mugire el-Džemhi, r.a.
Izvor: islambosna.ba