Obavezno je kupanje nakon intimnog odnosa. Ustvari, čim dođe do spajanja i dodira spolnih organa, makar i ne došlo do ejakulacije, kupanje ili gusul postaje obligatan.

Kupanje se može izvršiti zajednički, kao što je to činio i sam Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,, u predaji koju prenosi Aiša, r.a: Kupala sam se sa Poslanikom, s.a.v.s, iz jedne posude, pa me on preduhitrio u uzimanju vode iz te posude, tako da sam govorila: Ostavi i meni! Ostavi i meni! Rekla je: Bili smo oboje džunupi. (Buhari)

Dakle, budući da se zajedno mogu kupati i muž i žena, to upućuje da mogu sasvim slobodno gledati i dodirivati svoja stidna mjesta. Islamski učenjaci na temelju hadisa Allahovog Poslanika, s.a.v.s, koji prenosi Behz b. Hakim, od svog oca a on od djeda, da je on upitao Vjerovjesnika, s.a.v.s: Šta je sa našim stidnim mjestima koja pokazujemo? On je odgovorio: Čuvaj svoje stidno mjesto od svakoga, izuzev od svoje supruge i onih koji su u vašem posjedu!, (Tirmizi), zaključuju da je dozvoljeno mužu i ženi gledati i dodirivati stidna mjesta. Tako, npr, Ibn Hadžer smatra da ovaj hadis upućuje na dozvolu gledanja stidnog mjesta svog životnog saputnika, a Ibn ‘Urve el- Hanbeli smatra da se time dozvoljava gledanje, dodirivanje i uživanje u tom dijelu tijela, isto onako kako možemo gledati kod bračnog druga/družice ostale dijelove tijela, dodirivati ih i uživati u njima! (Adabu- z- zefaf, str 111)

KAKO UZIMATI GUSUL?

Gusul nakon intimnog odnosa treba uzimati na način kako je to činio Allahov Poslanik, s.a.v.s. Naime, on je, kako navodi Imam Buhari u predaji Aiše, i Mejmune, r.a, prvo oprao ruke, a u jednoj predaji i spolni organ, zatim bi izaprao usta i grlo i uzeo abdest kao što se uzima abdest za namaz. Nakon toga oprao bi glavu a iza nje kompletno tijelo, tako da nigdje suho ne bi ostalo. (Buhari)

MORA LI SE UZIMATI GUSUL NAKON SVAKOG INTIMNOG ODNOSA?

Ukoliko neko priđe supružniku i namjerava to učiniti i drugi put, onda ne mora nakon prvog intimnog odnosa uzimati gusul, već to može učiniti nakon što to obavi i sljedeći put. Jedini uvjet je da obavezno uzme abdest, kao što to čini za namaz i da opere spolni i tek, tada, može ponovo prići svojoj supruzi.

Ebu Se’id el- Hudri, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: Ako neko priđe svojoj ženi, pa to želi ponovo učiniti, neka uzme abdest! (Muslim)

‘Abdullah b. ebi Kajs pitao je Aišu, r.a: Kako je Vjerovjesnik, s.a.v.s, postupao kada je bio džunup? Da li se okupao prije nego bi zaspao ili je spavao prije nego se okupao? Odgovorila je: Radio je i jedno i drugo, nekada bi se okupao, pa bi onda spavao, a nekada bi uzeo abdest i onda spavao. ‘Abdullah b.ebi Kajs je, tada, rekao: Hvala Allahu koji je ovo učinio fleksibilnim! (Muslim)

Takođe, ako osoba koja je imala intimni odnos i nije odmah u mogućnosti da se okupa, a želi da spava ili da jede, uzeće abdest, pa će jesti ili spavati, a poslije će se okupati. Aiša, r.a, prenosi da bi Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ako bi bio džunup, a htio da jede ili spava, uzeo abdest kao što se uzima abdest za namaz.(Muslim)

Izvor: Brak i intimni odnosi u islamu
Autor: dr Šefik Kurdić

n-um