Kada Dženetlije uđu u Džennet okupat će se vodom sa izvora koji se nalazi odmah pored vrata Dženneta, zatim će se napiti sa drugog izvora i na njihovim tijelima ukazat će se znaci užitka. Oni će nakon toga ući u Džennet bez odjeće, goli, i biti će obučeni sa drveta tube. Allah Uzvišeni ugostit će ih kao što najbolji domaćin dočekuje svoje goste spremajući im meso. Džennetlijama će biti ponuđeno meso vola koji se hranio u Džennetu i riba iz Dženneta.Sedamdeset hiljada ljudi koji će ući u Džennet bez polaganja računa prvo će jesti riblju džigaricu (od ribe) iz Dženneta. Od tog mesa bić će im spravljen umak, a hljeb će im biti kao zemlja. Od Ebi Seida el – Hudrija, r.a, se prenosi da je Resul, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: Zemlja će biti na Sudnjem danu jedan hljeb za stanovnike Dženneta, Allah Uzvišeni će ih okretati u svojoj ruci kao što neko od van okreće svoj hljeb na putovanju. To je prva hrana koju će jesti. Što se tiče ostale hrane i pića to su razne vrste mesa, plodova i voća. Od mesa koje će biti u Džennetu u predajama su spomenuti: meso vola, ovce, deve, ribe, meso raznih ptica i životinja koje su stvorene u Džennetu i koje su se hranile u njemu. Kakav li će okus imati u odnosu na meso ovosvjetskih životinja, koje su stvorene od zemlje i koje su se hranile na Zemlji!?

Kakav će im izgled biti? Spominje se da su ptice u Džennetu kao deve, a kolike li su tek deve i volovi?Kao hrana u Džennetu spominje se i različite vrste plodova i voća kao što su: šipci, hurme i brojno drugo voće koje teško i pobrojati. Rekao je Allah Uzvišeni: ”A one koje vjeruje i dobra djela čine obrađuj džennetskim baščama kroz koje će rijeke teći; svaki put kada im je iz njih da kakav plod oni će reći: Ovo smo i prije jeli, a bit će im davati samo njima slični (plodovi).”Mufesiri su se razišli u tumačenju ovog ajeta. Najljepše što sam pročitao u vezi s tim je: ”Nemoguće je da nema voća ravnog džennetskom, baš kao što ljudi na ovom svijetu nisu probali sve vrste voća na dunjaluku da bi mogli reći: Ovo smo i prije dobili. Određena područja imaju voće koje na drugom području ne raste. Zato nije moguće da stanovnici Dženneta kada god vide neko voće kažu: Ovo sliči voću s dunjaluka i mi smo ovo već imali i da tako zauvijek bude.”Ovim se želi reći da je voće kojim su bili počašćeni prije slično ovom novom po izgledu i okusu. Na ovom svijetu stalno govorimo: Ovo je slano, ovo je gorko, ovo kiselo, a što se tiče džennetskog voća Hasan el-Basri je rekao: Sve je najbolje i među njim nema slabog.Skupina ashaba među kojima su Ibn Mesud i Ibn Almas protumačili su značenje riječi Uzvišenog: A bit će ima davati samo njima slični. To jest, slični će biti u boji I izgledu. Voćka koja je ustrgnuta bit će prije slična onoj koja je ustrgnuta poslije, ali okus će se razlikovati. Džennetska posluga će im donositi će im jednu vrstu voća i oni će ga jesti, zatim će im donositi slično voće i oni će im govoriti: To su nam maloprije donosili, a oni će im odgovoriti: Boja je ista, ali je okus različit.

Stanovnici Dženneta imat će piće od vina, mlijeka, meda, vode, zendžebila i kjafura. Ovo piće će biti toplo i hladno. Ono će se točiti u čašama različite veličine. Neće im se ogaditi pa da ga prolijevaju, niti će im ga nedostajati. Rekao je Allah Uzvišeni: Čiju će veličinu prema željama njihovim odrediti.Džennetije neće jesti zbog gladi niti piti zbog žeđi, oni će jesti i piti radi uživanja i naslađivanja. Poznato je, na ovom svijetu, da stvar što je starija postaje lošija i ružnija. Međutim, što se pak tiče Dženneta, s godinama će u njemu postati sve ljepše i privlačnije. Hurije, žene, muškarci, svakim danom bit će ljepši kao i hrana, i voće i plodovi, biće ljepši i ukusniji.Džennetije će jesti iz različitog zlatnog posuđa kao što su ovdje, na ovom svijetu, različite: čaše, pehari, ibrici, tanjiri, zdjele itd.

Izvor: Rezultati investiranja Autor: dr. Abdullah Behdžet Za Akos.ba pripremila: Selmedina M.