PITANJE: Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve beraketuhu.
Je li dozvoljeno da čovjek ima intimni odnos u kupatilu (kadi ili pod tušem), sa svojom suprugom, naravno. Jer se desi da kada se kupa sa suprugom ili nađe sa njom u kupatilu ciljano ili ne da mu se pobudi spolna strast i tako završe u odnosu. I imal smetnje da polno opće bez prekrivanja i bez odjeće? Hvala na što bržem odgovoru.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:
Dozvoljeno je mužu da ima intimni odnos sa svojom suprugom u kupatilu. Nema nekog direktnog niti općeg šerijatskog teksta koji to zbaranjuje ili čini pokuđenim.
U prilog ove dozvole ukazuju takođe sljedeće stvari:
Prva – današnja kupatila, u kojima je obično i WC šolja za nuždu, se potpuno razlikuju od mjesta za obavljanje velike i male nužde, a gdje se često kupalo, koja su bila u stara vremena pojam nečistog, ogavnog i prljavog mjesta (osim kod onih koji su mjesto za kupanje odvajali od nužnika).
Današnja kupatila su čista i uredna, u njima se ne zadržava ljudski izmet niti mokraća kao u stara vremena. Tako da nema smetnje u zadovoljavanju spolne strasti na tim mjestima.
Drugo – bilježi Muslim u svom Sahihu od Džabira, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vidio neku ženu pa je došao svojoj supruzi Zejneb, a ona pripremala kožu za štavljenje, pa je zadovoljio svoju strast sa njom (tj. polno općio). Zatim je izašao među ashabe i rekao: „Zaista, žena dolazi u liku šejtana i odlazi u liku šejtana (tj. pobuđuje strast i izaziva fitnu), pa kada neko od vas ugleda neku ženu (koja mu probudi strast i bude fitna), neka priđe svojoj ženi (tj. opći sa njom), jer to odbija ono što je u njegovoj duši (od strasti i fitne)“.
Ovaj hadis kao mnogi drugi u ovom kontekstu ukazuju da čovjek treba zadovoljavati svoju spolnu strast sa suprugom kada god se ona pojavi prilikom pogleda u nju ili njenog dodira i slično, jer je to način sa kojim se bolje čuva moralna čistoća, više obara pogled i zauzdava spolna strast. A ovo znači da ako se mužu pojavi spolna ženja u kupatilu sa suprugom treba joj udovoljiti, jer je u tome hajr i smiraj za njega.
Treće – u hadisu kojeg prenosi Talk ibn Alij, radijallahu anhu, je došlo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Kada muž pozove svoju suprugu radi udovoljenja spolne potrebe, neka mu se odazove makar bila (pravila jelo) na peći“. Hadis bilježe Tirmizi, Nesai, Ibn Hibban, Bejheki, Tabrani i Begavi, a vjerodostojnim su ga ocjenili Tirmizi, Albani i Šuajb Arnaut. Hadis ukazuje na obavezu žene da se odazove mužu na njegov zahtjev da imaju intimni odnos makar pravila jelo na peći. Ovo se odnosi takođe i na odazivanje žene mužu u kupatilu.
S tim da muž treba nastojati da i u tom stanju primjeni i učini neke adabe intimnog odnosa, a od tih adaba su:
Prvo – mustehab (sunet) je mužu, kao što je došlo u hadisu mutefekun alejhi, prije intimnog odnosa da prouči dovu „Bismillah, Allahumme džennibna eššejtane ve džennibi eššejtane ma rezaktena“, jer ako im se rodi dijete iz tog odnosa, neće mu šejtan naštetiti nikada. A pošto nije dozvoljeno učiti dove u kupatilu, po ispravnom stavu učenjaka, da bi primjenio taj sunet treba izaći van kupatila proučiti dovi i ponovo se vratiti.
Drugo – još ako zanijeti sa tim odnosom zadovoljavanje spolnih strasti u halalu (dozvoljenoj ženi – supruzi) i zaštitu morala (poštenja i časti), onda ima u tome nagradu sadake i dobročinstva, kao što je došlo u hadisu koejg bilježi Muslim u svom Sahihu od Ebu Zerra, radijjallahu anhu.
Kaže Poslanik, sallahu alejhi ve sellem: „Vi u intimnom odnosu imate sadaku (nagradu sadake)“. Upitaše: „O, Allahov Poslaniče, zar neko od nas kada udovolji svojoj strasti ima u tome nagradu?“. A on odgovori: „A šta mislite da je udovoljio svojoj strasti u haramu, zar ne bi bio griješan? Tako isto, ako je zadovolji u u halalu ima u tome nagradu“.
Ve billahi tevfik.
zijadljakic.ba