Prije nekoliko godina bio sam sa suprugom na predavanju u jednoj džamiji i kada smo poslije jacije-namaza pošli kući, supruga mi reče da joj je jedna poznanica, koju nije srela nekoliko mjeseci, sad na predavanju rekla da se mjesni imam razveo. “Dobro, šta ja imam od te informacije i kad ti je to ona uspjela reći kad je bilo predavanje i namaz klanjan? Nekoliko mjeseci niste se srele i u tih pet-deset minuta, što ste uspjele progovoriti, ona je smatrala da je važno da ti kaže kako se imam razveo sa svojom ženom?”

Kada se u nekom džematu supružnici razvedu, odmah počnu priče o njima i njihovom stanju, pogotovo ako neko od razvedenih supružnika počne pričati kako mu je supružnik pravio nepravdu, fizički maltretirao… Kao po nekom pravilu, žene se automatski stavljaju na stranu te žene koja se razvela i počnu ogovarati njenog muža kako je loša osoba. Sestro, kad ti ta žena počne pričati o lošim stvarima koje je njen bivši muž radio, zašto ne pomisliš da je taj čovjek musliman i da mu se trenutno napada čast i zašto ne kažeš toj sestri da imaš dovoljno svojih problema u životu i da nemaš vremena da vodiš brigu o tuđim životima? U tim trenucima ta žena ispričat će ti samo svoju stranu priče, koja može biti daleko od istine, i onako ljudski bilo bi lijepo saslušati njenog muža ako se želi zauzeti neki ispravan stav. Ponekad nije dovoljno da se saslušaju ni oba supružnika da se zauzme neki pravedan stav, već se moraju saslušati i svjedoci…, ali, duži li tebe neko da se ti miješaš u sve to i ispituješ sve u detalje?

Isto ovo vrijedi i za muškarce: ako ti neki brat počne govoriti ružno o ženi sa kojom se razveo, zašto da to slušaš? Nemaš trunke koristi od tih informacija, a pitanje je koliko je sve to tačno, jer obično u ovim situacijama čovjek govori o dešavanjima iz svog ugla i obično su u to umiješane emocije pa supružnici često ne mogu da sva ta dešavanja sagledaju čistog uma. Imajte na umu da su rijetki oni koji će priznati greške koje su radili u braku, pa ako i šta kažu o njima, to će stati u jednu rečenicu, a u stanju su satima pričati o greškama svog supružnika.

Još veće zlo od ovoga jeste kad oni koji saslušaju jednu stranu, počnu širiti te glasine drugima i onda nastaje velika fitna. Ljetos sam sa sestrom otišao u posjetu jednoj familiji i poslije, kad smo se vraćali kući, ispriča mi sestra kako u tom gradu živi jedan monstrum, koji se razveo sa ženom i svašta joj radio. Upitah je gdje je to čula, pa mi reče da joj je domaćica kuće, gdje smo bili u posjeti, koju je prvi put u životu srela, to ispričala. La ilahe illallah! Naravno, ova žena je slušala samo verziju priče žene iz tog braka koji se raspao i ona je već stvorila sliku šta se desilo u tom braku, ali otkud da to priča nekome koga prvi put u životu sreće? Naravno, kad se čovjek prepusti slušanju tih priča, počnu se stvarati misli u srcu, a ono što je čovjeku u srcu, to mu je i onda na jeziku.

 Brate, sestro, ako se ne boje Allaha oni koji su se razveli i iznose privatne stvari iz nečijeg života, nemoj i ti biti od onih koji će učestvovati u tom zlu, pa da slušaš to ogovaranje, a možda i potvaranje, a pogotovo ne budi onih koji će te glasine širiti dalje i time stvarati nered, što će dovesti do toga da će ljudi prekidati odnose sa tim ljudima koji su se rastali na osnovu glasina koje kruže o njima. Zamisli da se nađeš u istoj situaciji, da li bi volio/voljela da tvoj bivši supružnik priča drugima o tvojim mahanama, a onda da se to prenosi od jednih do drugih? Ne dozvoli sebi da slušaš o tuđim mahanama i ne dozvoli da učestvuješ u jednom od velikih grijeha u islamu, a to je da slušaš da se napada čast drugog muslimana, koja je za tebe svetost. Kao što ranije rekosmo, od svih tih informacija ti nemaš apsolutno nikakve koristi i niko te ne zadužuje da učestvuješ u tome, ali ako se dozvoliš sebi da to slušaš, onda je sve ono što dalje slijedi zlo za tebe.
___________________________

Imam Taberani zabilježio je da je Bera b. Azib, radijallahu anhu, prenio sljedeće Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi: “Kamata ima sedamdeset dva ogranka, najmanji je ogranak ravan bludu s vlastitom majkom, a najveći vid kamate jeste skrnavljenje časti drugog muslimana.”

Kaže Allah, subhanehu ve te‘ala, u 12. ajetu sure El-Hudžurat: “I ne ogovarajte jedni druge! Zar bi neko od vas mogao jesti mrtvo meso svoga brata? Zar to nije odvratno? Bojte se Allaha, Allah zaista prašta i milostiv je!” n-um