– Selam alejkum. Moje pitanje ako opsihirena osoba čini neka loša dijela ko će za njih odgovarati on ili onaj ko ga je opsihirio? I ako šejtan prokleti upravlja čovjekom ko će tu odgovarati za nedjela pred Svevišnjim.
ODGOVOR: Alejkumusselam.

Opsihrena osoba u kontekstu odgovornosti za počinjena zla i loša djela koja su po Šerijatu kažnjiva može biti u dva stanja:
Prvo stanje: da opsihrena osoba apsolutno nema kontrole nad sobom nego kroz nju djeluje sihr, tj. džini zaduženi za ostvarenje napravljenog sihra.

Ako opsihirena osoba nema kontrole nad sobom tako da grijehe i loša djela koja su šerijatski kažnjiva radi mimo svoje volje, za ta djela će odgovarati osoba koja je napravila sihr. A sa tom osobom takođe može odgovarati i osoba koja posreduje u tom sihru, poput toga da je naručila sihr, kupila ga ili postavila ga, iako nije ona napravila taj sihr ali je učestvovala u njemu.

Drugo stanje: da opsihrena osoba vlada sobom i da zna šta radi.
Ako opsihirena osoba zna šta radi i može da utiče na svoje ponašanje, takva osoba će sama odgovarati za grijehe i loša djela koja je radila u periodu opsihrenosti.
Naravno, utvrđivanje stanja opsihrene osobe, da li je prvo ili drugo, kada počini neko po Islamu kažnjivo djelo, na dunjaluku je to posao kadije i njegovih pomočnika. Njegovi pomočnici su stručanjaci iz raznoraznih oblasti ljuskog života od kojih kadija traži mišljenje, analizu i dijagnozu kada to zatreba, a od tih pomočnika su i učači rukja koji su specijalisti u liječenju od sihra i džinskog djelovanja.


A što ste tiče šejtana
, treba da znati da on ne može upravljati čovjekom i da nema vlasti nad njim, njegova uloga je navođenje, zavođenje i podsticanje na grijeh. A čovjek se odaziva ili to odbija.

Dokaz da je to tako su riječi Uzvišenog: “I kada bude sve riješeno, šejtan će reći: “Allah vam je prâvō obećanje dao, a ja sam svoja obećanja iznevjerio; ali, ja nisam nikakve vlasti nad vama imao, samo sam vas pozivao i vi ste mi se odazivali; zato ne korite mene, već sami sebe, niti ja mogu vama pomoći niti vi možete pomoći meni. Ja nemam ništa s tim što ste me prije smatrali Njemu ravnim.” Nevjernike sigurno čeka bolna patnja” (Ibrahim, 22).

A u drugom ajetu je došlo: “Vi ste nas varali.” “Nismo” – odgovoriće – “nego vi niste htjeli vjerovati, a nikakve vlasti nad vama nismo imali, obijestan narod ste bili” (Es-Safat, 28-30). Ve billahi tevfik.

Zijad Ljakić