Svadbeno veselje je prošlo, gosti su otišli, a noć još uvijek traje. Mladoženja i mlada konačno su sami. Obično su u tim trenucima i jedno i drugo stidni zbog događaja koji tek treba da uslijedi. I vesele se i stide jedno drugoga. Vrlo često mladi znaju poželjeti da sijelo duže potraje kako bi, ni oni ne znajući zbog čega to čine, odgodili osamljivanje. Teško se naviknuti na drugog insana. Još je teže biti nāg pred njim, iako ga i duša i tijelo žele. Upravo zbog specifičnosti prve bračne noći prije intimnog odnosa preporučuju se određene predradnje koje imaju za cilj opuštanje, privikavanje na partnera, razbijanje predrasuda o spolnom odnosu, kao i svojevrsnu pripremu za trenutak koji većinu mladih motiviše za ulazak u brak
Piše: Hfz.mr. Senaid Zajimović / Saff.ba
Prije svega potrebno je imati jasnu predstavu o spolnom odnosu. Uzvišeni Allah u svakog je čovjeka usadio nagon za seksom kao što je usadio i nagon za hranom i pićem. Upražnjavanje seksa prirodan je čin, dar Allahov. Gospodar svjetova učinio ga je slatkim i privlačnim zbog čega čovjek u njemu uživa. Žena je simbol privlačnosti i vječiti pojam nedokučivosti. Njene čari su interesantne i muškarac u njima potpuno uživa onda kada teško do njih dolazi. Zbog toga lahko dostupna žena gubi ljepotu i čar i biva predmetom kratkotrajnog i privremenog uživanja nakon čega muškarac ponovo ima potrebu za traženjem. Jednostavno, on ima potrebu za nečim što je teško dokučivo. U tom smislu i prva bračna noć je svojevrsna kulminacija iščekivanja ovog sretnog trenutka. Tada se saznaje i osjeti zašto se isplatilo suzdržavati i čekati. Smisao čuvanja od harama se doživljava kada se prepusti strastima i legalnom tjelesnom uživanju. U protivnom, ako ne dožive prvu bračnu noć kao nešto što se doživi nakon dugog, teškog i napornog truda, izvjesno je da će se razočarati zbog čega će u startu svog braka biti nesretni.
Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca
Kada se radi o ženi, ona isto tako mora osjetiti da je poželjna svome mužu. Mora doživjeti njegovu pažnju i nježnost. Mora biti potpuno smirena i prepuštena vođenju osjećaja. Zbog toga se preporučuje izbjegavanje žurbe. Ta noć mora biti duža nego sve druge noći koje slijede. Zato i svadba mora kratko trajati da bi se imalo vremena za prvu intimu. Zato je najbolje da mladenci ostanu sami u kući kako bi se potpuno prepustili intimi i romantici. Mnogo je važno prvu noć doživjeti prirodno i učiniti da ona ostane u trajnom sjećanju po lijepom.
Da islam mnogo pažnje posvećuje smirivanju duše i tijela kao i predradnjama govori i sljedeći hadis: “Kada se neko od vas oženi, neka stavi ruku na prednji dio mladine glave, neka spomene ime Uzvišenog Allaha a zatim neka zamoli blagoslov riječima: ‘Allahu moj, molim te da mi podariš svako dobro u mojoj suprugi kao i dobro u onome u čemu je ona po prirodi sklona. Allahu moj zaštiti me njena zla kao i zle prirode njene.’” (El-Buhari i Ebu Davud)
Može li išta bolje smiriti djevojačko srce od prizivanja imena Onoga Koji je stvorio to srce? Ko drugi osim Allaha može unijeti bereket u život mladenaca i ko ih može učiniti milim i lijepim jedno drugome. Od bereketa prve bračne noći ovisi bereket čitavog života. Zbog toga se priziva ime Allahovo. “Samo spominjanjem Allahova imena srca se smiruju.” (Er-Ra’d, 28)
Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca. Zbog toga se preporučuje da on bude uz Allahovo ime kako bi bereket Njegova imena ušao u dušu i srce i učinio milim dodire muža i žene. U protivnom, prvi dodir može biti opasan i dovesti do određene averzije prema osobi koja ga čini.
Da li je potrebno imati seksualni odnos prve noći, ili on može biti odložen?
Što se tiče Šerijata, nije ni obavezno ni zabranjeno to učiniti prve noći. To je odluka koju donosi novi bračni par. Ipak, mladoženja treba uvažiti osjećanja svoje nevjeste; na kraju krajeva, za nju su i on i okolina potpuno novi.
Nakon smirivanja i navikavanja mladenaca jednog na drugo, a prije prvog spolnog odnosa preporučuje im se klanjanje dva rekata i dova poslije namaza. Ashab Allahovog Poslanika, a.s., ‘Abdullah ibn Mes‘ud, r.a., rekao je: “Kada dovedeš mladu u svoju kuću (prve bračne noći), neka ona iza tebe klanja dva rekata, a ti kaži: ‘Allahu moj, blagoslovi nas jedno drugom. Allahu moj, sastavi nas u dobru, a ako dođe do razvoda, omogući nam da se hairli rastavimo.’” (Ibn Ebi Šejbe)
Dakle, namaz pa tek onda spolni odnos. Sve ove predradnje imaju za cilj smiriti i za odnos pripremiti bračnog druga koji je, razumije se, uznemiren jer u svoje okrilje treba primiti tuđe tijelo. Treba se na to tijelo naviknuti. Da bi se intimni odnos doživio i učinio lijepim potrebno je sve od sebe učiniti da mladenci budu smireni. Uzvišeni je Allah rekao: «Jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite…» (Er-Rum, 21) Dakle, duševni i tjelesni smiraj su cilj koji se treba postići sjedinjavanjem dvoje mladih. Namaz prije prvog spolnog odnosa je idealno sredstvo za postizanje smiraja. Osim toga namaz ima za cilj postizanje bereketa kojim mladoženja i mlada započinju svoj život. On će u njihovom budućem životu imati presudnu ulogu i kada se radi o djeci i kada se radi o imetku i kada se radi o slozi u bračnom životu. Poslije namaza se uči dova u kojoj se moli Uzvišeni za dobru suprugu i za slogu u životu. Pa čak i ako se desi neželjeni razvod, da se i on kao takav odvije u hairli atmosferi.
Prije spolnog odnosa suprug će pričati sa svojom suprugom, iskazivati joj riječi ljubavi i pokušati biti romantičan, kako bi taj trenutak učinio što prijatnijim i intimnijim. Riječi ljubavi, prijatan razgovor i nadasve opuštena atmosfera čine da bračni drugovi osjete naboj strasti u svojim tijelima. Dobro je da se uz razgovor međusobno časte hranom i pićem i da pri tome, kao Poslanik i Aiša, r.a., piju iz iste čaše. Ona kaže: “Dala bih čašu Poslaniku, s. a. v. s., a on bi svoje usne stavio na mjesto gdje su bile moje usne, a potom bi pio. Svojim ustima bih uzimala meso iz Poslanikovih usta, a zatim ih približila usnama Poslanika, s. a. v. s. On bi naslonio svoja usta na moja i zubima preuzimao komadić mesa iz mojih usta”. Ovo je primjer romantike i prijatne atmosfere.
Nakon što se atmosfera zagrije i strasti uzburkaju mladenci prilaze polaganom skidanju odjeće čime se olakšavaju pokreti tijela i čini veći užitak. Lijepo je da mladoženja polahko skida odjeću svojoj mladoj i da ne postupa sa njom kao siledžija koji ne može čekati dok se žena svuče. Radi specifičnog trenutka i zbog eventualne stidljivosti mlade, lijepo je da se prvo svlačenje obavi pod pokrivačem kako bi se ublažila neugodnost situacije. “Uzvišeni je Allah stidljiv i skriven i zato voli stidljivost i skrivanje.” (Ebu Davud)
Tjelesna predigra
Muškarac obično zaboravlja da je žena stvorena sa istim željama i prohtjevima kao i on sam. Sudeći prema ovoj činjenici, islam stavlja akcenat na predigru. Spolni odnos bez predigre izjednačava se sa okrutnošću. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Trojica ljudi su okrutni… treći je onaj koji ima odnos sa svojom suprugom bez predigre”. I seksualna želja i stid su tu smješteni zbog veoma određene svrhe. Seksualna želja treba da bude neobuzdana, upravo tako – neobuzdana, kada je žena sa svojim mužem. A kada je u društvu drugih ona mora biti zaštićena stidom.
Ljubljenje, grljenje, maženje i slične radnje pripremaju kako ženu tako i muškarca da lakše podnesu bujicu strasti i da bolje dožive orgazam koji će uslijediti kao kulminacija njihova prvog seksualnog susreta. Najgore što se može desiti mladom bračnom paru jeste grubi i bez prethodne predigre prilazak ženi kao što se to dešavalo našim ne tako davnim precima. Oni su smatrali da za intimni odnos nije potrebna predigra. Vjerovali su da je žena uvijek, kao i oni, spremna na spolni akt. Zbog toga ćemo često iz njihovih usta čuti kako ova današnja omladina puno dangubi u nekakvom zagrijavanju, što je naravno, njihova opasna zabluda po ovom pitanju. Mnoge su žene zauvijek dobile traume od prve bračne noći. Mnoge su zamrzile spolni odnos i nikada ga više nisu poželjele. Rekle su tada: “Ako je takav spolni odnos i kod drugih, onda nam on ne treba”. Ovo je bila njihova zabluda o ljubavi i seksualnom susretu. Nedovoljna obrazovanost po ovom pitanju u porodici i društvu, ruralni seoski život i nedovoljna informiranost o hadisima Poslanika, s.a.v.s., koji govore o ljubavi u njegovoj kući, bitno su uticali na ovakav odnos prema spolnom aktu. Iz takvog shvatanja izrodio se «seljački» grubi odnos prema ženi i predrasuda o njoj kao “predmetu muškog zadovoljstva”. Poslanik, s.a.v.s., u jednom hadisu kaže: «Kada prilazite ženi nemojte padati po njoj kao što to čini životinja. Neka među vama bude posrednik. Neko je upitao: ‘A kakav posrednik’? Poslanik, s.a.v.s., je odgovorio: ‘Poljubac i razgovor’». (Ed-Dejlemi, Musnedul-firdevs)
Spolni odnos sa suprugom bez prethodne predigre, bez razgovora, poljubaca i dodira, dokaz je da muž od nje želi samo da mu pomogne da se on rastereti što je svakako odlika sebičnih.
Muž i žena treba da se osjećaju potpuno slobodno kada dođe do međusobne stimulacije koja je poznata kao predigra. Po islamskom učenju, nije nikakav grijeh da žena bude aktivna za vrijeme intimnog odnosa. To se razlikuje od seksualnog morala hrišćanskog zapadnog svijeta u periodu prije seksualne revolucije. Rasel kaže: “Žene na Zapadu koje pripadaju jednoj ili dvije generacije unazad, mogu se sjetiti kako su ih majke opominjale da je seksualni odnos bio jedna neprijatna dužnost koju su dugovale svojim muževima, i da je trebalo da ‘mirno leže i misle na Englesku.’” (Sex and Destiny, str. 94.). Šta je drugo osim seksualnog revolta i nastranosti mogao donijeti takav moral?
Najtragičnije u svemu ovome jeste to što će mnogi naši Bošnjaci i nakon ovog saznanja o orgazmu i tehnici intimnih odnosa učiti sa televizije i interneta gledajući griješne scene, umjesto da to uče iz hadisa i primjera učitelja svih vremena Poslanika, s.a.v.s. Haman je na dersovima i vazovima veći grijeh pričati o ovim stvarima nego gledati porno filmove. Kažu, kad gledaš film, niko te ne vidi, a kad se javno o tome govori, stid obuhvati prisutne. I tako imamo slučaj gdje se naš narod stidi o tome govoriti, a ne stidi se nemoralne radnje činiti. Apsurd do apsurda.
Stimulacija u predigri
Što se tiče metoda međusobne stimulacije u predigri, Šerijat dozvoljava i mužu i ženi da vide, poljube, dotaknu, mirišu ili stimulišu bilo koji dio partnerovog tijela. Prema tome, oralni seks, kako se naziva u ovome dijelu svijeta, dozvoljen je, jer ne postoji kur’ansko-hadiski tekst koji ga zabranjuje, niti se on suprotstavlja općim principima seksualnog odgoja.
Prije direktnog stupanja u spolni odnos, mladenci će proučit dovu u kojoj će zamoliti Allaha da iz njihova prisustva udalji šejtana kao i da ga spriječi da ima uticaja na njihovo eventualno začeto dijete. Reći će tom prilikom: “U ime Allaha. Moj Allahu, sačuvaj nas šejtana, i sačuvaj od šejtana ono što nam daruješ.” Ako bi iz takvog odnosa dobili dijete, šejtan mu uz Allahovu pomoć ne bi mogao nauditi. (El-Buhari)
Cilj učenja dove prije odnosa jeste traženje Allahove zaštite čak i u ovom pitanju, kao i traženje bereketa u porodu. Hvala Allahu Koji se pobrinuo da Njegovi robovi imaju čime da zaštite sebe i svoj porod.
Seksualne tehnike
Što se tiče seksualnih tehnika, važno je reći da ne postoje nikakva pravila ili zakoni ni u predigri ni u samom odnosu. Jedini zakoni i pravila su oni koje su postavili sami partneri svojim zajedničkim, a vrlo često i prećutnim, sporazumom. Šta god donosi zadovoljstvo i mužu i ženi je ispravno i primjereno; a šta god je i jednom i drugom neugodno, nije ispravno. Jedina granica kod ovog općeg pravila jeste šerijatsko pravilo koje zabranjuje prilazak ženi u analni otvor. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Allah neće ni pogledati čovjeka koji ima odnos sa svojom ženom u analni otvor”. (En-Nesai i Ibn Hibban) U drugom hadisu rekao je: “Proklet je onaj ko ima odnos sa svojom ženom u analni otvor”. (Ebu Davud) Ovo je prljava i nastrana pojava, bukvalno oponašanje životinja. Ona je oprečna načelima vjere, morala i veoma štetna po zdravlje. U jednom hadisu Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Sprijeda i otpozada, samo da je u spolni organ”. (El-Buhari) ” Prilazi svojoj ženi i sprijeda i otpozada, ali nikako u mjesto izvan rodnice, i nemoj joj prilaziti u vrijeme menstruacije.” (En-Nesai). Ibnul-Kajjim u svom djelu “Zadul-mea’d” kaže: “Pravo je žene da njen muž sa njom ima prirodne seksualne odnose. Čineći sodomiju on joj uskraćuje njeno pravo te propušta da zadovolji seksualnu požudu… Ona nije stvorena za taj prljavi akt. Zato svi oni koji izbjegavaju prirodni način i upuštaju se u neprirodne radnje zanemaruju Allahovu mudrost i Njegov zakon.”