Mnogo je želja, mnogo nagomilanih i neriješenih problema
Svako želi da je što sretniji, da ga zdravlje služi, da djecu zdravu ima, da je sretan/sretna u braku, da ima fin posao i solidnu egzistenciju… Riješenja za svoje probleme, ljudi danas traže na raznim mjestima i na razne načine. Kad vidiš na koje načine pojedinci traže riješenja za svoje životne probleme, ne možeš, a da se ne zapitaš, da li je takva vrsta ljudi obdarena ljudskom osobinom, koja se zove razum.
Prije nego se posvetim naslovu ovog teksta, moram da spomenem da veliki broj (nažalost) ljudi među kojima su i muslimani, stanje svoje budućnosti, sreće i nesreće žele da saznaju preko raznih astrologa. Nevjerovatno, ljudi na osnovu izučenog zanata od tih prevaranata, žele da saznaju budućnost svoju i svog djeteta i što je još najgore, povjeruju u te njihove analize i nadaju se. Čemu se nadaju? Njihove nade su davno umrle, ako su svoj život i svoje životne probleme doveli do te mjere da pomoć traže od TV prevaranata. Isto tako, često se pomoć traži od mrtvih koji su u narodu poznati kao evlije (dobri ljudi). Ovo su opasna stanja koje ljude izvodi iz vjere.
Ljudi se boje starosti, bolesti, smrti, boje se za budućnost svoje djece, izbora bračnog druga, da li će dobiti posao i koliko će trajati?!
Eh, kako bi ljudi voljeli znati svoju budućnost (doduše, neki i ne bi), kako bi voljeli da upravljaju svojom sudbinom. Da, međutim Allahova je mudrost da ne znamo šta nas čeka u idućih nekoliko minuta a kamoli nešto više.
Želim posao (opskrbu), želim finog muža ili finu hanumu, želim zdravu djecu, želim da mi roditelj ozdravi, želim da budem sačuvan svakog zla i nesreće, želim, želim….Kako se želje ispunjavaju? Nema čarobnog štapića, a neke sitne želje može čovjek da ispuni, onoliko koliko je u mogučnosti, ali želje koje MI ŽELIMO, može da ispuni samo ON, Uzvišeni Allah, s.w.t.
Želiš nešto, Allah će ti dati. Potrebno je samo da se potrudiš da to iskreno uradiš. Evo dva veoma efikasna načina preko kojih Allah ispunjava želje, odnosno prima dove. Jedan način je spomenut u Kur’anu a drugi u hadisu Poslanika, s.a.v.s.
Ako imaš neku životnu potrebu i želiš da ti Allah olakša ispunjenje te potrebe (želje), na tebi je da doviš, moliš, tražiš. Jedan od načina spomenut u Kur’anu je MIHRAB. Svi znamo šta je mihrab, mjesto u kojem imam stoji tokom prevođenja namaza u džamiji. Međutim, značenje riječi mihrab, nije samo mjesto u džamiji na kojem stoji imam, ono ima i drugo značenje.
Mihrab znači i posebna prostorija u kući za obavljanje namaza. Dakle, mjesto u tvojoj kući na kojem uglavnom obavljaš namaz, je ustvari tvoj mihrab i neka taj mihrab bude tvoje mjesto za upučivanje dove Uzvišenom Allahu. A poseban bereket tog mihraba, osjeti se u zadnjoj trećini noći i dok si na sedždi. Dok moliš Allaha u svom mihrabu, veoma je bitno da te vidi i čuje Allah na tom mjestu i veoma je bitno da te u takvom stanju zateknu meleki koji će se kod Allaha zauzimati da primi tvoje dove i molbe.
Allah kroz Kur’an navodi primjer Zekerija, a.s., njegov problem i njegov način ophođenja prema problemu. Poznato je da Zekerija, .a.s., nije imao potomstva, djece, ali je iskreno Allaha molio i samo od Njega pomoć tražio. Pa kad su došli meleki da ga obraduju, da mu kažu kako je njegova dova primljena i da će postati otac, zatekli su ga u MIHRABU. Uzvišeni opisuje na koji način je Zekerija, a.s. dovio Allahu da dobije dijete, dobro pročitajte nakoji način, TIHO iz dubine duše, skrušeno.
Allah Uzvišeni kaže:“ Kazivanje o milosti Gospodara tvoga prema robu Njegovu Zekerijjau, kad je on Gospodara svoga tiho zovnuo,i rekao: “Gospodaru moj, kosti su mi oronule i glava osijedjela, a nikada nîsam, kad sam Ti, Gospodaru moj, molbu uputio, nesretan ostao.Bojim se rodaka svojih po krvi poslije mené, a zena mi je nerotkinja, zato mi pokloni od Sebe sina da naslijedi mene i porodicu Jakubovu, i ucini, Gospodaru moj, da budes s njim zadovoljan. (Maryam, 5.-6.)
Nakon iskrene dove, Allah, dž.š., šalje meleke da ga obraduju. I u kakvom stanju ga meleki nalaze, svjedoći sljedeći ajet u kojem Allah, s.w.t., kaže:”I dok se on u MIHRABU (Hram) stojeći molio, meleki ga zovnuše:”Allah ti javlja radosnu vijest, rodiće ti se Jahja..” (Ali Imran, 39)
Znači, neka mjesto obavljannja namaza u tvojoj kući, bude tvoj mihrab sa kojeg ćeš Allahu iskreno da upučuješ dove i tražiti od Njega izlaz iz raznih situacija. Budi kao Zekerija, a.s., Allah kad god te pogleda, neka te vidi u tvom mihrabu i neka meleki kad god dođu u tvoju kuću, zateknu te u tvom mihrabu, na namazu, učenju Kur’ana i DOVI.
Drugi način obračanja Allahu, dž.š., za svoje životno stanje i probleme, jeste činjenje što više sedžde. Sedžda kao pozicija u kojoj smo najbliži Allahu, može samo da pojača našu vezu sa Gospodarom i tada se najbolje „čujemo“. Za ovaj slučaj, navest ću samo jedan primjer od jednog ashaba.
Rabi’ah bin Ka’b el-Aslami, r.a., sluga Allahovog Poslanika i jedan od ljudi Suffah, rekao je: „Provodio sam noći u društvu Poslanika, s.a.v.s., pa bih mu pripremao vodu za pranje. Jednoga dana mi je rekao: ‘Traži nešto od mene’. Rekao sam: „Želim tvoje društvo u Džennetu“. Upitao je: „Je li to sve?“ Rekao sam: „To je sve“. On je rekao: „Onda mi pomozi sa tvojim zahtjevom tako što ćeš često činiti sedždu“ (Muslim)
Iz hadisa se može izvuči dosta pouka i poruka, meni su dvije zanimljive. Prva je oštroumnost ovog ashaba, jer mnogi bi od nas tražili samo Džennet, ali on je tražio posebno društvo u Džennetu, a to je društvo Poslanika, s.a.v.s. I druga poruka mnogo važnija, jeste način ostvarivanja onoga što želimo a to je činjenje sedžde i to što više.
Dakle, u svom kućnom mihrabu činite što više sedžde, iskreno u u tim trenucima, molite Allaha šta želite, tražite i to će vam biti dato.
AKO JE POSLANIK, S.A.V.S., ZA MJESTO U DŽENNETU I I NJEGOVO DRUŠTVO U DŽENNETU, SAVJETOVAO OVOG ASHABA DA ČINI ŠTO VIŠE SEDŽDE I DA NA SEŽDI DOVI ZA ONO ŠTO ŽELI, PA ŠTA KAZATI ZA ONO ŠTO MI ŽELIMO OD OVOSVJETSKIH STVARI, KOJE SU U POREĐENJU SA OVIM GORE, BESMISLICA!
Saudin Cokoja