Ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Onaj ko propusti ikindija – namaz, kao da je ostao bez porodice i imetka!“
Savjeti i upute:
Da li postoji veći gubitak od onog u kojem čovjek izgubi porodicu i imetak u jednom trenu!?
Naravno. Jedan namaz kojeg čovjek propusti iz namjere i lijenosti ima gore posljedice od gubitka imetka, djece i svega što je na dunjaluku. Zato čovjek mora biti oprezan da mu ovaj namaz ne prođe kao što je oprezan da ne izgubi porodicu i imetak.
Neki od tumača ovog hadisa su rekli: “Upotrebljena riječ u hadisu el-vetru (gubitak) ima značenje zločina koji iziskuje odmazdu, tako da se objedinjuju dvije brige – briga zbog same nesreće i briga izazvana traženjem odmazde.“
Treba ožalošćeni kazati: Inna lillahi ve inna ilejhi radžiun (Svi smo mi Allahovi i Njemu se vraćamo) kada propusti jedan namaz, kao i onaj ko izgubi porodicu i imetak pa tuguje i žalosti se zbog tog gubitka.
Razlog što se ikindija – namaz spominje između ostalih namaza jeste upravo zato što ljudi u to vrijeme budu umoreni od raznih poslova pa je odgode do krajnje granice.
U drugom hadisu se navodi da je Burejda, r.a., jednog maglovitog dana rekao: “Klanjajte ikindiju odmah po nastupanju, jer je Vjerovjesnik, a.s., rekao: „Onome ko propusti ikindija – namaz sva djela bit će uništena.““
Zato je Uzvišeni naredio da se namazi izvršavaju, a posebno je izdvojio ikindija –namaz i nazvao je srednjim namazom rekavši: Redovno molitvu obavljajte, naročito srednji namaz, i pred Allahom ponizno stojte.Allahov Poslanik, a.s., činio dovu protiv nevjernika u Bici sa saveznicima: “Allah im grobove i kuće ispunio vatrom zato što su nas odvratili od srednjeg namaza sve dok sunce nije zašlo“
Dodatni motiv je taj što se meleci okupljaju na sabah i ikindija – namazu i hvale klanjače.
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: “Kod vas se smjenjuju noći i meleci dana. Sastanu se u doba sabah i ikindija – namaza. Potom se uzdižu oni koji se kod vas boravili a Allah ih pita, a On bolje zna od njih: „U kakvom stanju ste ostavili robove moje?“ “Ostavili smo ih kako klanjaju namaz, a kada smo došli, također su klanjali.““
U ovom hadisu vidimo potvrdu za stjecanje velike nagrade za ova dva namaza ako se klanjaju u džamiji i ako se ustrajava u tome.
Izvor: ”Biseri Vjerovjesnikovih hadisa”
Za Akos.ba priredila: Medina Kanlić