Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”Misle li oni koji čine zla djela da ćemo s njima postupiti jednako kao sa onima koji vjeruju i dobra djela čine, da će im život i smrt biti isti? Kako loše rasuđuju!” (El-Džasije, 21.)

Kada je riječ o razlici između vjernika i nevjernika, između istinskih dobročinitelja i onih čiji život je ispunjen lošim djelima i grijesima, mi uglavnom pomislimo na razliku koja se odnosi na onaj svijet, Ahiret, odnosno na ahiretsku nagradu koja čeka vjernike i dobročinitelje, i ahiretsku kaznu i patnju koja čeka nevjernike.

Međutim, ovaj ajet nam otkriva da ta stvar počinje od ovoga svijeta, od dunjaluka. A to znači da Allah nikada neće izjednačiti one koji Mu se ne pokoravaju i koji su ogrezli u grijehu sa onima koji Mu se pokoravaju na ovome svijetu i koji čine dobra djela, makar se ljudima činilo drugačije.

Govoreći o nevjernicima i velikim grješnicima, Hasan el-Basri, rekao je: ”Bez obzira koliko grješnik bio gord, ohol i arogantan, i bez obzira koliko se povećalo njegovo bogatstvo, položaj i ugled, poniženje grijeha ne napušta njihova srca. Allah odbija sve osim da ponizi one koji su Mu nepokorni.”

Karun, silnik i nevjernik iz Musaovog, alejhi selam, naroda, zamalo je bio obmanuo i neke vjernike svojim bogatstvom i raskošnim životom, a onda je zemlja progutala i njega i njegovo blago.

Faraon je govorio: ”Ja sam vaš vrhovni i jedini gospodar”, pa ga je more progutalo, a zatim izbacilo njegovo tijelo na pijesak da bude pouka za ljude.

Tiranin Nimrud govorio je: ”Ja sam onaj koji oživljava i usmrćuje”, pa je umro ponižavajućom smrću tako što su ga ljudi udarali cipelom u glavu, jer nije mogao podnijeti zujanje mušice koja mu je prethodno ušla u nos i koja ga je danonoćno uznemiravala.

Ovi i mnogi drugi primjeri su jasan dokaz da nema mira ni rahatluka za nevjernika i grješnika, ni na ovom ni na budućem svijetu, makar posjedovao svo bogatstvo ovoga svijeta.

Lažni osmijesi i sreća koja se naizgled primjećuje na licima nevjernika i grješnika je samo kozmetika i maska ispod koje se krije gorčina i jad. Oni nisu mirni u duši, čak i ako skupe milione, i njih čeka poniženje i na ovom i na budućem svijetu. Jer, Allah ne dozvoljava da se u jednom srcu spoje neposlušnost Allahu i duševni mir.

Kada su engleskog pisca i filozofa, Colina Henrya Wilsona, upitali koji je najbogatiji grad na svijetu, on je odgovorio: ”New York, samo što pod sobom krije najveću količinu jada.”

Kao da je želio reći da veleljepne građevine ne mogu ukloniti usamljenost u duši, čak i ako se čini skrivenom.

A što se tiče vjernika, oni osjećaju istinski užitak u životu na ovome svijetu, prije Ahireta, jer su pokorni svome Gospodaru, Allahu, dželle šanuhu, pa je On učinio da osjećaju slast imana i dušom (srcem) i tijelom, kao što se navodi u ajetu: ”Onaj ko bude slijedio uputu Moju neće zalutati i neće nesretan biti.” (Ta-Ha, 123.)

Komentirajući ovaj ajet, Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhuma, rekao je: ”To znači da neće zalutati na ovome svijetu i neće osjetiti tegobu, umor i patnju, i neće biti nesretan na ovome svijetu prije Ahireta. Nesreća i umor ne podrazumijevaju umaranje tijela radi namaza, posta i drugih ibadeta, jer je takva vrsta umaranja pravi užitak i blaženstvo. Vjernici imaju zdravija i jača tijela od grješnika, makar grješnici uživali u svim dunjalučkim blagodatima i zadovoljstvima.” Dakle, na ovome svijetu postoji ”džennet” koji se zove pokornost Allahu, dželle šanuhu, pa uđimo u ovaj ”džennet” i uživajmo u njemu kako bismo zaslužili vječni Džennet na Ahiretu.

Na ovome svijetu postoji također i ”džehennem” koji se zove nepokornost Allahu i griješenje, pa se udaljimo od ovog dunjalučkog ”džehennema” koliko god možemo, kako bi se spasili teškog i turobnog života na ovome svijetu i vječnog Džehennema i patnje na Ahiretu. (saff.ba)

akos.ba