Ovo su zaključci Vijeća muftija o homoseksualizmu:
Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je po pitanju homoseksualizma do sada izdala više fetvi. Te fetve su izražene kroz stav Vijeća muftija i muftije dr. Enesa Ljevakovića.
Zaključak Vijeća muftija Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini po pitanju LGBT osoba
Vijeće muftija je 15. decembra 2015. godine donijelo sljedeće zaključke o homoseksualizmu:
1. Islam afirmira brak i porodicu, podstiče na formiranje braka i očuvanje vrijednosti braka, potomstva i porodice kao osnovne ćelije ljudskog društva. Prema učenju islama brak je ugovor o bračnom životu između muškarca i žene. Allah dž.š. u Kur’anu kaže: „0 ljudi, Mi vas od jednog muškarca i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali…“. (El-Hudžurat, 13) i „i jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju;“ (Er-Rum, 21).
2. Nedvojbeno je da se homoseksualizam u izvorima islama (Kur’anu i Sunnetu) kvalificira velikim grijehom (el-fahiše) te da se vjernici pozivaju da mu se ne približavaju. Svevišnji u Kur’anu kaže: „…ne približujte se nevaljalštinama, bile javne ili tajne…“ (El-En’am, 151).
3. Nije dopušteno nasilje prema bilo kojem čovjeku na osnovu njegovog ličnog uvjerenja i orijentacije. Allah u Kur’anu kaže: „…a razvrat i sve što je odvratno i nasilje zabranjuje – da pouku primite, on vas savjetuje.“ (En-Nahl, 90), stoji u zaključku koji je potpisao reisu-l-ulema Husein ef. Kavazović, predsjedavajući Vijeća muftija.
Muftija dr.Enes Ljevaković: Da li je homoseksualac nevjernik?
Može se desiti da dođe ili dolazi u džamiju na namaz osoba sklona spomenutom grijehu, kao što se dešava da u džamiju na namaz dođe osoba sklona alkoholu, zinaluku, krađi, psovki, svađi, ili nekom drugom velikom ili malom grijehu.
Osoba koja vjeruje i priznaje da je homoseksualizam veliki grijeh, kao što je i blud veliki grijeh, a ipak ga pod uticajem šejtanskog zavođenja čini, smatra se muslimanom, velikim griješnikom koji sigurno ide u propast, ako se ne pokaje zbog tog gnusnog grijeha, bez obzira na njegov namaz i ostala dobra djela. Uzvišeni Allah prašta ili kažnjava za počinjene grijehe. Osoba sklona tome grijehu mora uložiti sav mogući napor i trud da se oslobodi toga velikog grijeha, a dobra djela, posebno namaz i ostali ibadeti bit će mu od koristi u tome.
Osoba koja ne osuđuje taj grijeh, već ga smatra dozvoljenim, čini ga konstantno, bez griže savjesti, smatrajući ga normalnom pojavom ili ga propagira među drugima, smatra se nevjernikom, budući da smatra dozvoljenim ono što je kao zabranjeno i razvratno djelo općepoznato u vjeri.
Dakle, samo činjenje grijeha ne izvodi iz vjere, ukoliko osoba vjeruje da je to grijeh, ali ako ne vjeruje da je kategorički haram haram, izlazi iz vjere makar ga i ne činio. Homoseksualizam je kategorički haram, kao i sve druge vrste vanbračnih intimnih odnosa i razvratnih djela.
Muftija dr.Enes Ljevaković: Druženje sa homoseksualnim osobama
1. Homoseksualizam je veliki grijeh, pa je druženje sa homoseksualcima poput druženja sa osobama koje čine veliki grijeh. No, kako te osobe gaje pohotu prema osobama istoga spola, takve osobe trebaju izbjegavati i osobe istoga, kao i osobe suprotnoga pola, osim ako je cilj druženja da se te osobe odvrate od te nastranosti.
2. Opravdavanje homoseksualizma je opravdavanje velikog grijeha, pa se i to opravdavanje tretira velikim grijehom. Zato i takve osobe ne zaslužuju da se s njima druži musliman koji drži do svoje vjere, osim ako je cilj druženja da se takve osobe odvrate od podržavanja onoga što je očiti grijeh.
Razgovaranje s homoseksualcom
Pitanje: Nedavno sam putem interneta upoznala osobu iz strane zemlje s ciljem boljeg upoznavanja te zemlje i komunikacije s nekim odatle. Ispostavilo se da je ta osoba homoseksualac. Da li je grijeh da komuniciram s tom osobom tj. da s njom razmijenjujem mišljenja i slično, koja su vezana za gore navedeno?
Odgovorio muftija dr.Enes Ljevaković::
Savjetujemo Vam da prekinete komunikaciju s tom osobom. Veći grijeh od samog činjenja nekog grijeha jeste smatrati da je odnosni grijeh normalan i nešto zbog čega se ne treba stidjeti i što ne treba kriti. Osoba u spomenutom slučaju je primjer takvog odnosa. Općenito, Bog zna ko se krije iza tih imena, fotografija i ideja koje se plasiraju putem interneta. U svakom slučaju, bolje je biti oprezan nego se poslije kajati.