PITANJE: Selam alejkum! Moja majka je poginula u ratu, kada sam imala samo godinu dana, ne sjećam je se, faktički ne znam ženu koja me je rodila. Pitam se, šta ako ja ne zaslužim Džennet, da li ću ikada vidjeti svoju majku? A ako obje budemo u Džennetu, znam da ćemo tamo svi imati po 33 godine, interesuje me zar ja neću s njom nadoknaditi sve što nisam na ovom svijetu, osnovna škola, srednja škola, polazak na fakultet, i mnogo toga što me još čeka, a nje neće biti..
ODGOVOR: Alejkumu selam!
Prvo, na drugi dio pitanja si sama odgovorila kada si rekla da će u džennetu njegovi stanovnici imati sve što požele i sve što oči na ovom svijetu nisu vidjele, niti su uši čule, niti je srce poželjelo. Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je rekao, opisujući džennet: „U njemu ima ono što oko nije vidjelo, niti je uho čulo, niti je ljudsko srce poželjelo.“ (Hadis bilježi Hakim u Mustedreku i Ibn Huzejme u svome Sahihu)
Dakle, ako uđeš u džennetu sa svojom majkom inšallah, imaćeš sve ono što budeš poželjela, pa čak i više od toga, kao što stoji u ovom hadisu. Allah dž.š. će u džennetu dozvoliti članovima porodice, koji će ući u džennet, da budu zajedno na jednom mjestu. Dokaz ovome su riječi Uzvišenog:
“edenski vrtovi u koje će ući oni i roditelji njihovi i žene njihove i porod njihov – oni koji su bili čestiti – i meleki će im ulaziti na svaka vrata…” (Sura Er-Ra’d, 23.)
„Gospodaru naš, uvedi ih u edenske vrtove koje si im obećao, i očeve njihove i žene njihove i porod njihov – oni koji su bili čestiti…“ (Sura Gafir, osmi ajet)
Također, islamski učenjaci su složni na tome da će svi stanovnici dženneta biti istih godina i svi će imati po trideset i tri godine. Allah dž.š. će u džennetu one koji su umrli kao stariji učiniti mlađim, a one koji su umrli kao vrlo mladi učiniti starijim sve dok svi ne budu imali 33 godine. Dokaz ovome je hadis kojeg prenosi Muaz ibn Džebel od Poslanika sallallahu alejhi we sellem da je rekao da će stanovnici dženneta imati svi po trideset i tri godine. Ovaj hadis bilježi Tirmizi br. 2545, a šejh Albani kaže da je sahih.
Jedino postoji razilaženje po pitanju godina muslimanske djece koja su umrla maloljetna. Jedan dio učenjaka smatra da će takva djeca i u džennetu biti maloljetna.
Što se tiče prvog dijela pitanja da li ćeš vidjeti svoju majku ako ne zaslužiš džennet, prvo trebaš imati lijepo mišljenje o Allahu dž.š. i da Ga stalno moliš da te uvede u džennet, i da se nadaš da ćeš biti od stanovnika dženneta. Naravno da čovjek musliman treba živjeti između straha od džehenema zbog grijeha koje je počinio, i između nade da će ga Allah dž.š Svojom Milošću uvesti u džennet zbog vjerovanja u Njega Uzvišenog i dobrih djela koje čovjek čini u ime Allaha dž.š., ali uvijek treba imati nadu da će biti od stanovnika dženneta.
Ukoliko se desi da jedan od članova porodice ipak uđe u džehenem što se tiče sastanka sa ostalim članovima porodice koji su u džennetu postoje dvije situacije.
Prva je da je taj koji je ušao u džehenem, bilo da se radi o roditelju ili njegovom potomku, umro kao vjernik, ali je pri sebi imao neki od velikih grijehova za koji se nije pokajao (kao npr. pijenje alkohola, kamata, blud, laž itd.) i Allah dž.š. mu taj grijeh na Sudnjemu danu nije oprostio, već ga bacio u džehenemu, prema ispravnim predajama i prema mišljenju učenjaka ehli sunneta takav će kad tad izaći iz džehennema i ući u džennet. Kada uđe u džennet Allah dž.š. će ga sastaviti sa njegovom porodicom u džennetu, a dokaze za to smo ranije naveli.
Druga situacija jeste da neko od članova porodice bude bačen u vatru zbog svoga nevjerstva. Takav će zauvijek u džehenemu boraviti kao što Allah dž.š. kaže u suri El-Bejine u 6. ajetu:آ
„A oni koji ne vjeruju sljedbenici Knjige i mušrici u džehenemu će boraviti i u njemu će vječno ostati.“
U ovoj situaciji Allah dž.š. neće dati da se takav pridruži članovima porodice koji su u dženetu. A kada čovjek bude bačen u vatru, da nas Allah od nje sačuva, od žestine patnji neće mu padati na pamet da vidi članove svoje familije. U džehenemu je stanje mnogo gore nego što će biti na Sudnjemu danu kada će ljudi polagati račun, pa će tada na Sudnjemu danu ljudi „bježati od svoga brata, majke, oca, žene i djece“ kao što kaže Uzvišeni u suri Abese.(vidi suru Abese 33-36 ajet)
Dakle, na Sudnjemu danu će se ljudi odricati i bježati od članova svoje familije kako bi sebe spasili kao što to stoji u Tefsiru od Ibn Kesira na ove ajete iz sure Abese, a šta misliš kako će tek stanje biti u džehenemu!?
Adnan Nišić, prof. akide
svjetlo-dunjaluka