Svadbeno veselje je prošlo, gosti su otišli, a noć još uvijek traje. Mladoženja i mlada konačno su sami. Obično su u tim trenucima i jedno i drugo stidni zbog događaja koji tek treba da uslijedi. I vesele se i stide se jedno drugoga. Vrlo često mladi znaju poželjeti da sijelo duže potraje kako bi, ni oni ne znajući zbog čega to čine, odgodili osamljivanje. Teško se naviknuti na drugog insana. Još je teže biti nāg pred njim, iako ga i duša i tijelo žele…Upravo zbog specifičnosti prve bračne noći prije intimnog odnosa preporučuju se određene predradnje koje imaju za cilj opuštanje, privikavanje na partnera, razbijanje predrasuda o spolnom odnosu, kao i svojevrsnu pripremu za trenutak koji većinu mladih motiviše za ulazak u brak.Prije svega potrebno je imati jasnu predstavu o spolnom odnosu. Uzvišeni Allah u svakog je čovjeka usadio nagon za seksom kao što je usadio i nagon za hranom i pićem. Upražnjavanje seksa prirodan je čin, dar Allahov. Gospodar svjetova učinio ga je slatkim i privlačnim zbog čega čovjek u njemu uživa. Žena je simbol privlačnosti i vječiti pojam nedokučivosti. Njene čari su interesantne i muškarac u njima potpuno uživa onda kada teško do njih dolazi. Zbog toga lahko dostupna žena gubi ljepotu i čar i biva predmetom kratkotrajnog i privremenog uživanja nakon čega muškarac ponovo ima potrebu za traženjem. Jednostavno, on ima potrebu za nečim što je teško dokučivo.
U tom smislu i prva bračna noć treba da se pretvori u svojevrsnu kulminaciju čovjekovog iščekivanja ovog sretnog trenutka. On tada treba da sazna i osjeti zašto se isplatilo suzdržavati i čekati. On treba da doživi smisao čuvanja od harama kada se prepusti strastima i legalnom tjelesnom uživanju. U protivnom, ako ne dožive prvu bračnu noć kao nešto što se doživi nakon dugog, teškog i napornog truda, izvjesno je da će se razočarati zbog čega će u startu svog braka biti nesretni.Kada se radi o ženi, ona isto tako mora osjetiti da je poželjna svome mužu. Mora doživjeti njegovu pažnju i nježnost. Mora biti potpuno smirena i prepuštena vođenju osjećaja. Zbog toga se preporučuje izbjegavanje žurbe. Ta noć mora biti duža nego sve druge noći koje slijede. Zato i svadba mora kratko trajati da bi se imalo vremena za prvu intimu. Zato je najbolje da mladenci ostanu sami u kući kako bi se potpuno prepustili intimi i romantici. Mnogo je važno prvu noć doživjeti prirodno i učiniti da ona ostane u trajnom sjećanju po lijepom.Da Islam mnogo pažnje posvećuje smirivanju duše i tijela kao i predradnjama govori i slijedeći hadis: “Kada se neko od vas oženi, neka stavi ruku na prednji dio mladine glave, neka spomene ime Uzvišenog Allaha a zatim neka zamoli blagoslov riječima: ‘Allahu moj, molim te da mi podariš svako dobro u mojoj suprugi kao i dobro u onome u čemu je ona po prirodi sklona. Allahu moj zaštiti me njena zla kao i zle prirode njene.’” (El-Buhari i Ebu Davud)Može li išta bolje smiriti djevojačko srce od prizivanja imena Onoga Koji je stvorio to srce? Ko drugi osim Allaha može unijeti bereket u život mladenaca i ko ih može učiniti milim i lijepim jedno drugome. Od bereketa prve bračne noći ovisi bereket čitavog života. Zbog toga se priziva ime Allahovo. “Samo spominjanjem Allahova imena srca se smiruju.” (Er-Ra’d, 2
Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca. Zbog toga se preporučuje da on bude uz Allahovo ime kako bi bereket Njegova imena ušao u dušu i srce i učinio milim dodire muža i žene. U protivnom, prvi dodir može biti opasan i dovesti do određene averzije prema osobi koja ga čini.
Da li je potrebno imati seksualni odnos prve noći nakon vjenčanja, ili on može biti odložen?Što se tiče šerijata, nije ni obavezno ni zabranjeno to učiniti prve noći. To je privatna odluka koju donosi novi bračni par. Ipak, mladoženja treba da uvaži osjećanja svoje nevjeste; na kraju krajeva, za nju su i on i okolina potpuno novi.Nakon smirivanja i navikavanja mladenaca jednog na drugo, a prije prvog spolnog odnosa preporučuje im se klanjanje dva rekata i dova poslije namaza. Ashab Allahovog Poslanika, a.s., ‘Abdullah ibn Mes‘ud, r.a. rekao je: “Kada dovedeš mladu u svoju kuću (prve bračne noći), neka ona iza tebe klanja dva rekata, a ti kaži: ‘Allahu moj, blagoslovi nas jedno drugom. Allahu moj, sastavi nas u dobru, a ako dođe do razvoda, omogući nam da se hairli rastavimo.‘” (Ibn Ebi Šejbe)Dakle, namaz pa tek onda spolni odnos. Sve ove predradnje imaju za cilj smiriti i za odnos pripremiti bračnog druga koji je, razumije se, uznemiren jer u svoje okrilje treba primiti tuđe tijelo. Treba se na to tijelo naviknuti. Da bi se intimni odnos doživio i lijepim učinio potrebno je sve od sebe učiniti da mladenci budu smireni. Uzvišeni je Allah rekao: «Jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite…..» (Er-Rum, 21)Dakle, duševni i tjelesni smiraj su cilj koji se treba postići sjedinjavanjem dvoje mladih. Namaz prije prvog spolnog odnosa je idealno sredstvo za postizanje smiraja. Osim toga namaz ima za cilj postizanje bereketa kojim mladoženja i mlada započinju svoj život. On će u budućem njihovom životu imati presudnu ulogu i kada se radi o djeci i kada se radi o imetku i kada se radi o slozi u bračnom životu. Poslije namaza se čini dova u kojoj se moli Uzvišeni za dobru suprugu i za slogu u životu. Pa čak i ako se desi neželjeni razvod, da se i on kao takav odvije u hairli atmosferi.Prije spolnog odnosa suprug će pričati sa svojom suprugom, iskazivati joj riječi ljubavi i pokušati biti romantičan, kako bi taj trenutak učinio što prijatnijim i intimnijim. Riječi ljubavi, prijatan razgovor i nadasve opuštena atmosfera čine da bračni drugovi osjete naboj strasti u svojim tijelima. Dobro je da se uz razgovor međusobno časte hranom i pićem i da pri tome, kao Poslanik i Aiša r.a. piju iz iste čaše.Ona kaže: “Dala bih čašu Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a on bio svoje usne stavio na mjesto gdje su bile moje usne, a potom bi pio. Svojim ustima bih uzimala meso iz Poslanikovih usta, a zatim bi ih približila usnama Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. On bi naslonio svoja usta na moja i zubima preuzimao komadić mesa iz mojih usta“. Ovo je primjer romantike i prijatne atmosfere.Nakon što se atmosfera zagrije i strasti uzburkaju mladenci prilaze polaganom skidanju odjeće čime se olakšavaju pokreti tijela i čini veći užitak. Lijepo je da mladoženja polahko skida odjeću svojoj mladoj i da ne postupa sa njom kao siledžija koji ne može čekati dok se žena svuče. Radi specifičnog trenutka i zbog eventualne stidljivosti mlade, lijepo je da se prvo svlačenje obavi pod pokrivačem kako bi se ublažila neugodnost situacije. “Uzvišeni je Allah stidljiv i skriven i zato voli stidljivost i skrivanje.” (Ebu Davud)
Mr. Senaid Zaimović – Portal Svjetlo Dunjaluka