Pitanje

U ranijim odgovorima ste naglasili da su stidna mjesta muškaraca sve od pupka do koljena, pretpostavljam da se ova odredba bazira na hadisu. Nedavno sam procitao da ima nekih muslimana koji tvrde da je spomenuti hadis “slab”, i da ima hadisa koji tvrde da je Muhamed s.a.v.s jahao sa otkrivenim dijelom iznad koljena. Ne dovodeći u pitanje Vase znanje, da li bi mogli citirati spomenuti hadis koji propisuje stidna mjesta i dati vlastito mišljenje o navedenom? Također me zanima da li to obuhvaća i samo koljeno i pupak ili ono između njih?

  1. Kao što znate većina muslimana iz BiH često idu na ljetovanja, što u susjednu Hrvatsku, što u Tunis, Tursku, Egipat… U tim slučajevima se pretežno na plažama kupa u kupaćim šorcevima i kupaćim kostimima, odnosno bikinijama. Da li je to dozvoljeno, i ako nije, da li to znači da muslimani ne smiju da idu “na more” kako je to jako proširen običaj? Obzirom da je jako uobičajno, šta Vi kažete na to sve?
  2. Od koga sve muškarac mora skrivati svoj lakši avret, tj ono što ne obuhvata intimna mjesta, i da li je dozvoljeno to otkriti pred drugim muškarcima, recimo u šorcu?
    Odgovor

Stidno mjesto kod muškarca je između pupka i koljena. To je općeprihvaćeni stav u hanefijskom mezhebu na osnovu hadisa kojeg je zabilježio Darekutni da je Poslanik a.s. rekao: “Ispod pupka pa do koljena je avret”. Hanefijski mezheb je prihvatio ovaj hadis i na njemu gradi spomenuti propis, bez obzira na mišljenja nekih da je to slab hadis. Pupak nije avret, a koljeno jeste prema hanefijskom mezhebu, na osnovu principa predostrožnosti. Taj propis se nalazi u svim fikhskim djelima koja obrađuju propise o namazu.
Odlazak na javne plaže gdje se ljudi kreću otkrivenog avreta je šerijatski neprihvatljivo, čak i kada bi osoba bila propisno obučena, a posebno ako bi i sama otkrila vlastiti avret. Nije muslimanu zabranjeno ići na more, već otkrivati pred drugima svoj ili gledati u tuđi avret.
Otkrivanje lakšeg avreta je manji grijeh nego otkrivanje teškog avreta. Ni pred muškarcima nije dozvoljeno otkrivati avret, kao ni pred ženama, osim pred vlastitom suprugom.
muftija prof. dr. Enes Ljevaković

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice