Internet i socijalne mreže mogu biti blagodat za čovjeka, ako se pravilno koriste, ali također mogu biti i izvor fitne i zablude, kao što je to u primjeru iz naslova članka.
Naime, sihirbazica i vračara, varalica i šejtanov sluga, izvjesna “vidovita” Amra, na svojoj Facebook stranici objavila je danas fotografiju drveta uz komentar:
“Ova slika, čudo Božije – donosi sreću.. Podelite / Lajkujte i uverite se sami. U komentaru napišite AMIN i sreća će u naredna 24h doći u vaš dom ! Snaga nekog lanca zavisi od njegove najslabije karike!”
Odakle ovoj vračari znanje da će puko pisanje poruke “Amin” u komentar na status, nekome donijeti sreću, i to u roku od 24 sata!? Ove riječi su širk, šejtanski posao i pokušaj utjerivanje široke mase u širk, a da mnogi i nisu svjesni toga!
Svaki musliman zna da je šesti imanski šart: ve bil kaderi hajrihi ve šerrihi – Allahovo je određenje i dobro i zlo!
Pa kako to da dobro i sreća mogu pogoditi čovjeka samo ako napiše jednu riječ na tastaturi?
Onaj koji izjednači bilo koje stvorenje sa Allahom u pitanju Njegovih svojstava i djela taj je učinio širk, kao da čovjek recimo kaže: Ja stvaram kao što i Allah stvara! Ili, pak, kao da kaže: Ja upravljam zemljom i nebesima i ja sam onaj koji ih održava! Tada po koncenzusu postaje mušrik! Jer je sebe izjednačio sa Allahom, jer sama riječ Allah potiče od glagova ellehe – ju’ellihu koja u prijevodu znači Onaj koji se obožava, Onaj kome se klanja, Onaj koji se u dovama poziva, Onaj od kojeg se utočište i zaštita traži, Onaj na kojeg se oslanja…
Tako kažemo da je jedna od osnovnih svojstvenosti našeg Gospodara da je On Jedan i Jedini koji čovjeku pribavlja hajr – korist, sreću, uputu … kao i da je On taj koji od njega odbija svako zlo i nesreću…
Te ukoliko čovjek pripiše ova svojstva nekome mimo Allahu, bez obzira bio taj Allahu voljeni poslanik, ili bliski melek, ili njegov evlija, a kamoli fotografija drveta, taj je izjednačio Allaha sa njegovim stvorenjima učinivši na taj način širk Allahu!
Uzvišeni Allah kaže u Kur’anu obraćajući se svome Poslaniku, sallAllahu alejhi we sellem:
قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلا ضَرًّا إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ
“Reci (o Muhammede!): Ja sebi nikakvu korist ne mogu pribaviti niti od sebe ikakavu štetu otkloniti osim ukoliko Allah htjedne tako! Ja kada bi kojem slučajem poznavao gajb – skriveni svijet, ta sebi bih mnogo hajra nakupio i ne bi me nikakvo zlo zadesilo. Međutim ja nisam ništa drugo do obični opominjač i radosnik narodu koji vjeruje!” (El-A’raf, 188)
Korist spomenuta u ajetu je ustvari uputa, dok je štetom misli na – zabludu! Gajbom se u ajetu misli na tačno vrijeme smrti, dok se hajrom misli na dobra dijela…
Pa razmisli, o ti koji vjeruješ da nekakvo drvo može donijeti sreću ili nesreću! Razmisli malo o ovom ajetu gdje Allah o svom najdražem robu (Muhammedu sallAllahu alejhi we sellem) kaže da nije u stanju da sebi ikakvog hajra pribavi ili da pak štetu od sebe otkloni osim ukoliko to njegov gospodar tako ne želi!
Pa kada je ovakav hal sa Poslanikom sallAllahu alejhi we sellem, šta je onda sa drugim ljudima, ili pak, drvećem. Zar misliš, o Allahov robe, da ti drvo može donijeti sreću!?
Podjela shvatanja sujevjerja da će čovjeka zadesiti sreća ako lajka neku fotografiju ili je podijeli ili komentira
Ukoliko kažeš da će te zadesiti sreća ako lajkaš neku fotografiju ili je podijeliš ili komentiraš, time možeš ciljati na dvije stvari:
PRVA: Ili misliš da ti sam taj čin lajkanja i komentiranja fotografije donosi sreću, ukoliko ovako misliš znaj da si zapao u vode velikog širka, kojeg Allah neće oprostiti osim iskrenim pokajanjem! Jer si fotografiji drveta pripisao da je ona izvor koristi i na taj način si je uporedio i izjednačio sa Gospodarem svih svjetova!
DRUGA: Da misliš da sama fotografija (lajkanje i komentiranje) nije sama po sebi izvor sreće, već da je Allah taj koji daje korist i sreću, ali da je lajkanje i komentiranje fotografije jedan od sebeba (uzroka) te sreće, u ovakvom slučaju, ukoliko ovako vjeruješ, postupio si suprotno Poslanikovoj uputi i učinio si mali širk, koji svakako nije na stepenu onog koji smo prije naveli. Jer prvi širk je veliki širk koji izvodi iz vjere, dok je ovaj o kojem govorimo mali širk, koji ne izvodi iz vjere, ali je jedan od najvećih grijeha. To što ga islamski učenjaci nazovaju malim širkom, ne znači da je to mali grijeh, naprotiv, mali širk nije manje opasan jer je on skriveniji i nekako više privlačniji.
Također, u ovu kategoriju spada i sve ono što je često zastupljeno kod nas poput različitih tumačenja pojedinih pojava kao što su: zvuk sove, pojava vrane, lomljenje ogledala, ili kada crna mačka pređe put, ili poput nekih drugih stvari koji se kod nas tumače kao pozitivni predznaci, poput prolijevanja vode ispred putnika kada ovaj kreće na put, ili tumačenje pojave goluba kao sreće na putu, i još dosta toga…
Šerijat posljednjeg poslanika je sve ovo učinio od zabranjenih stvari, te je Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, o ovim stvarima govorio na puno mjesta, a u jednom od njih je rekao: “Nema adwe, tj. prelaženja bolesti s osobe na osobu na način koji ste smatrali u džahilijjetu, niti se smije tira činiti, pretskazivati i biti pesimističan onako kako je to rađeno u džahilijetu, niti hamme, tj. sova išta znači, niti postoji (safer) neki mjesec ili dan u kojem se ne treba ovo… ne treba ono…, niti pojava neke zvijezde (newe) išta znači, niti se treba plašiti (gula) onoga što se nekada uveče na nekim mjestima pojavljuje!” (Hadis su zabilježili Buharija i Muslim)
Iz ovog hadisa vidimo da ne treba biti zloslutan, tj. pesimističan kada npr. vidimo vranu, ili čujemo sovu, ili kada nam mačka pređe preko puta, ili kada nam se polomi ogledalo, ili da se ne ženi između dva Bajrama, ili da se krene na put kada vidimo tu i tu zvjezdu, ili kada je pun mjesec… već sve su ove spomenute stvari, i još puno drugih koje nismo spomenuli, puka praznovjerja koja su u islamu zabranjena.
Naprotiv, upravo onaj koji povjeruje u ove stvari i misli da su događaji iz svakodnevnice povezani sa ovim stvarima, kao i da ove stvari utiču na svakodnevnicu, kao recimo ukoliko čovjek kaže: Ukoliko se oženim između dva Bajrama, brak će mi biti totalni promašaj i biću nesretan u njemu, ili pak ako vjeruje da će mu se dogoditi nešto loše ukoliko mu mačka presječe put ili polomi ogledalo ili slično… onda, neka takav, koji ovako vjeruje, čeka upravo ono od čega se plaši i strahuje, jer će ga Allah time iskušati kao kaznu za ono u šta je vjerovao, a kao dokaz za ovo su riječi Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem:
“Tira (pesimizam, zloslutnja i predskazanje na osnovu nekih znakova poput onog da treba krenuti na put ako ptica poleti desno, a ako ne onda ne treba polaziti), pogađa one koji su pesimistični kada su ovi znakovi u pitanju!” (Hadis su zabilježili ibn Hibban u Sahihu, Taberi u Tehzibu i Tahawi u Muškilu)
Dakle, za one koji lajkaju, podijele i komentiraju fotografiju, sa nijjetom “da im dođe sreća” u najboljem slučaju su počinili mali širk (ako vjeruju da je sve nabrojano samo uzrok a da je Allah taj koji daje sreću), a mali širk je grijeh veći od ubistva, bluda, jedenja svinjskog mesa… U gorem slučaju, osoba je počinila veliki širk i prestala biti musliman, ako je to ranije bila. Stoga je na svima njima da se iskreno pokaju od ovog djela i koliko je u njihovim mogućnostima da upozore druge ljude na ovo opasno djelo!
Molim Allah da nas sačuva širka, malog i velikog, znanog i neznanog!