Gledajući način obavljanja namaza, ljudi se dijele na pet vrsta
Prva vrsta će bit kažnjena, druga vrsta će biti zadržana na obračunu, trećoj vrsti će njihove mane i grijesi bit prepravljeni (pretvoreni u dobra djela), četvrta će bit nagrađena a peta će biti u blizini svoga Gospodara, jer će primiti dio onoga koji učini svoj namaz oduševljenjem i zadovoljstvom svoga oka:

Ibn Qajjim el-Dževzijje, rahmetullahi alejhi, je rekao:

Gledajući način obavljanja namaza, ljudi se dijele na pet vrsta:

Prva vrsta: To su oni koji su nemarni i griješni prema svojoj duši. To su oni koji ne uzimaju abdest ispravno, koji ne obavljaju namaz u njegovom vremenu i njegovim određenim granicama i ne ispunjavaju osnovne stubove namaza.

Druga vrsta: Oni koji paze da obave namaz u njegovom vremenu i u njegovim određenim granicama, ispunjavaju njegove osnovne stubove i uzimaju abdest onako kako treba. Međutim, njihova težnja za postizanjem suštine namaza propada zbog došaptavanja u namazu, tako da su oni zauzeti sa mislima i idejama.

Treća vrsta: Oni koji paze da svoj namaz obave u određenom vremenu, ispunjavaju njegove osnovne stubove, i teže da od sebe odagnaju došaptavanja, misli i ideje. Oni su zauzeti borbom sa svojim neprijateljem (šejtanom) da im on ne ukrade ništa od namaza. Što se njih tiče, njima se piše dvoje – i namaz i džihad.

Četvrta vrsta: Oni koji su čvrsti/odlučni u svom namazu, izvršavaju i usavršavaju sve dijelove namaza, njegove osnovne stubove, obavljaju ga u određenim granicama i njihova srca postaju obuzeta u očuvanju njegovih prava i određenih granica, tako da od namaza ne bude ništa propušteno. Njihova sva briga je upućena prema njegovom uspostavljanju, izvršavanju i usavršavanju, kako i treba biti. Njihova srca su uronjena u namaz i u robovanje Uzvišenom Gospodaru.

Peta vrsta: Oni koji su čvrsti/odlučni u svom namazu kao i ovi prethodni. Međutim, pored ovoga, oni su uzeli i stavili svoja srca ispred Gospodara Uzvišenog, gledajući prema Njemu svojim srcima sa očekivanjem, srcima ispunjenim Njegovom ljubavi i moći, kao da vide i svjedoče Allaha. Došaptavanja, misli i ideje su nestali, a zastori koji su između njih i Njihova Gospodara su podignuti. Ono što je izmedju ovih osoba i ostalih, kada je u pitanju namaz, je superiornije i veće nego ono što je izmedju nebesa i zemlje. Oni su zauzeti svojim Uzvišenim Gospodarom, oduševljeni sa Njim.

Prva vrsta će bit kažnjena, druga vrsta će biti zadržana na obračunu, trećoj vrsti će njihove mane i grijesi bit prepravljeni (pretvoreni u dobra djela), četvrta će bit nagrađena a peta će biti u blizini svoga Gospodara, jer će primiti dio onoga koji učini svoj namaz oduševljenjem i zadovoljstvom svoga oka.

Izvor: Al-Waabil us-Sayyib

Autor: Ibn Qajjim el-Dževzijje

smisaozivota.com