Mikdam b. Ma‘di Kerib, radijallahu anhu, čuo je Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, gdje kaže: “Nema gore posude koju čovjek može napuniti od stomaka; a dovoljno mu je da jede onoliko koliko će ga održati u životu. Budući da čovjek mora jesti, onda neka trećinu stomaka namijeni za hranu, trećinu za piće, a trećinu neka ostavi praznu kako bi lakše disao.”Sa‘d b. Ebu Vekkas, radijallahu anhu, pripovijeda da je čuo Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Pojavit će se ljudi koji će jesti kao što krava pase.”
Propisi u vezi s poglavljem
Prvo, ovaj Mikdamov hadis, koji govori o umjerenom jedenju, univerzalan je temelj cjelokupne medicine. Kad bi se ljudi pridržavali ovog hadisa, bili bi, uz Allahovu pomoć, sačuvani od svih bolesti – prejedanje je uzrok svih bolesti.Drugo, odlika Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih ashaba bila je skromnost u jelu i piću. Stoga nas je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio da će se gojaznost pojaviti nakon odabranih generacija. Imran b. Husajn, radijallahu anhu, govorio je: “Poslanik je, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Najbolja je moja generacija, pa generacija koja će doći poslije nje.’ I ne znam je li spomenuo dvije ili tri generacije[3], a potom je dodao: ‘Nakon vas pojavit će se generacije koje će varati i ništa im se neće povjeravati; svjedočit će, ali svjedočenje od njih niko neće tražiti; zavjetovat će se, ali neće ispunjavati zavjete; i među njima će se pojaviti gojaznost.’”Treće, onaj ko je zabilježio navedeni Sa‘dov hadis uvrstio ga je u poglavlje u kojem se govori o pokuđenosti brbljanja. Mudžemmea je ispričao: “Trebalo je da Omer b. Sa‘d zatraži nešto od svoga oca, ali je počeo pričati šta ljudi govore i šta se pripovijeda. Otac ga nije ni slušao, a kada je sin završio, upitao ga je: ‘Jesi li završio!?’ ‘Jesam’, odgovorio je sin. Otac mu tada reče: ‘Nije trebalo da mi ispričaš sve što si mi ispričao! Nisi mi nimalo time pomogao da ti izađem u susret.”A ja sam Sa‘dov hadis uvrstio u ovo poglavlje (mislim da sam prvi ko je to uradio) iz sljedećih razloga: prvo, zato što to zahtijeva vanjsko značnje hadisa; drugo, u obzir se uzima općenitost izraza, a ne posebnost povoda; i, treće, postoji tijesna veza između proždrljivca i brbljivca, a na to ukazuje mursel-hadis Fatime b. el-Husejn i Urve b. Ruvejma: “Najgori moji sljedbenici jesu oni koji se naslađuju u blagostanju, traže različite vrste hrane i odjeće, a kada govore, brbljaju.”[5] U tom smislu je i hadis Ebu Umame: “Pojavit će se ljudi što će jesti različite vrste hrane, piti različita pića, oblačiti raznovrsnu odjeću i brbljati – oni su najgori moji sljedbenici.”
Iz knjige: Enciklopedija zabrana u islamu 3 dio. Prevodilac: Abdurrahman Kuduzović Minber.ba