Razvodi braka ili gubitak supružnika smrću prisutni su u svakom društvu. Ta pojava je bila prisutna i u vrijeme Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi wa sellem, u prvim generacijama muslimana. Zanimljivo je da je Uzvišeni Allah svaku ljudsku predrasudu ili zabludu razbijao direktnim primjerom. Tako je, na primjer, u doba Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi wa sellem, bilo „sramota“ i zabranjeno da čovjek oženi bivšu ženu svog posinka (usvojenog sina). Kao odgovor na to, Uzvišeni Allah je dao da Zejneb i Zejda, Poslanikov posinak, radijallahu anhuma, stupe u brak koji nije dugo trajao. Nakon njihovog razvoda, direktno Allah Uzvišeni je vjenčao Zejnebu i Poslanika, sallallahu alejhi wa sellem, iako se Poslanik bojao „šta će ljudi o tome reći“. O ovom slučaju Allah govori i u Kur’anu:

„A kad ti reče onome kome je Allah milost darovao, a kome si i ti dobro učinio: “Zadrži ženu svoju i boj se Allaha!” – u sebi si skrivao ono što će Allah objelodaniti i ljudi si se bojao, a preče je da se Allaha bojiš. I pošto je Zejd s njoj živio i od nje se razveo, Mi smo je za tebe udali kako se vjernici ne bi ustručavali više da se žene ženama posinaka svojih kad se oni od njih razvedu – kako Allah odredi, onako treba biti.“ (sura Al-Ahzab, 37)

Ovaj ajet jasno kazuje svakom vjerniku i svakoj vjernici, da ne postoji stid u činjenju onoga što je Uzvišeni Allah dozvolio. I da se nikada ne trebaju sputavati u vlastitim odlukama zbog onoga „šta će reći svijet“. Nažalost, danas smo dotakli moralno dno. I ono što je posebno žalosno jeste da se poremećaj vrijednosti nalazi i kod vjernika. Harami se odobravaju, brane, promovišu i opravdavaju, dok se halal pokušava obezvrijediti i ismijati.

Po tom nekom standardu, sramota je da muškarac ima dvije žene, ali, ako već ima ljubavnicu—on je pravi muškarac iz serija i poželjan među društvom.

Ako muškarcu umre žena, trebao bi da se ne oženi više nikada u životu, kako bi mahali dokazao da voli prvu ženu. Međutim, niko pritom ne spominje da su jedne od najvećih ljubavi u islamu, bile ljubavi između Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi wa sellem, i Hatidže, radijallahu anha, te između Alije i Fatime, radijallahu anhuma. I obojica su stupila u brak nakon preseljenja na Ahiret njihovih voljenih supruga.

Sramota je i da se žena uda nakon smrti muža, jer, „digla se udavati a muž joj se još u kaburu nije odmorio“. A niko ne spominje da su se u doba Poslanika, sallallahu alejhi wa sellem, žene ashabijke udavale često odmah nakon iddeta, poslije smrti muževa.

Ako je muškarac razveden, doduše, manje mu se zamjeri stupanje u novi brak, dok je razvedena žena „obilježena“ u društvu kao žena pod mahanom: „Da je bila dobra, ne bi je prvi čovjek ostavio“. A naročito ako ima dijete ili djecu, pa se uda za momka ili muškarca bez djece. To je tek problem. Jer, koliko je zla, čak je „tuđu“ djecu čovjeku povela. Ali, ako je to isto uradila neka „poznata“ ličnost, onda je to za divljenja a ne osude. U doba Poslanika, sallallahu alejhi wa sellem, bilo je mnoštvo primjera gdje su ashabi oženili žene sa djecom i prihvatili ih. Također, stupanje u novi brak nakon razvoda nije bilo sramota ni muškaracu, ni ženi.

Brak je Allahov zakon na Zemlji. Ono čemu bismo svi, kao normalni i zdravi, trebali težiti. Umjesto da osuđuju, muslimani bi se trebali brinuti da poudaju neudate i požene neoženjene u svojim zajednicama. Da sačuvaju moral omladini, ali i moral u društvu. Te da nezaštićene žene i djecu zabrinu. A ne da im čast kaljaju i jezicima ih ogovaraju zbog onoga što je Uzvišeni dozvolio.

Udala se—elhamdulillah. Hvala Allahu koji brine o robovima Svojim.

Oženio se—elhamdulillah. Hvala Allahu koji brine o robovima Svojim.

Čuvajmo se zlobe u našim srcima, jer ona jedino nama može nauditi. I čuvajmo naše jezike, da nas uzdah nečiji ne stigne. Neka naša srca osjećaju radost zbog tuđe radosti, a neka naši jezici šire samo priče dobra.

Gospodaru, usreći svaku neudatu, razvedenu i udovicu koje se Tebi iskreno obraćaju. I usreći svakog neoženjenog, razvedenog i udovica koji se Tebi iskreno obraćaju. Ti si robove Svoje u paru stvorio i to je Tvoj zakon. I Ti najbolje o njima brineš. Posebnom nagradom nagradi one koji vode brigu o tuđoj djeci i time oživljavaju sunnet. Neka im ta briga otvori, milošću Tvojom, vrata džennetska. Amin.

Podijeli sa drugima i zaradi sevap:

n-um