U budućnosti, prema predajama u islamskim izvorima, postoji vjerovanje koje ukazuje na to da će na kraju vremena doći trenutak kada će prestati praksa obavljanja hadža i umre. Ova tvrdnja se temelji na hadisima koji govore o tome da će ljudi, kako se približava kraj svijeta, prestati prakticirati vjerske obaveze kao što su hadž i umra. To je jedan od mnogih događaja koji se spominju kao predznaci nadolazećeg Smaka svijeta.

Predaja koju je prenio Ebu Seid el-Hudri, r.a., opisuje riječi Poslanika Muhameda, a.s., koji je rekao: “Neće nastupiti Smak svijeta dok se hadž ne prestane prakticirati.” Ovaj hadis se može naći u nekoliko zbirki, među kojima su Ebu Ja’la, Ibn Hibban i El-Hakim, a stručnjaci poput El-Buharija i Muslima potvrđuju njegovu autentičnost.

Ovaj događaj, prema mnogim učenjacima, označava jedan od ključnih predznaka kraja vremena. Međutim, važno je naglasiti da će, prema nekim predajama, hadž i umra biti obavljeni i nakon pojave Jedžudža i Medžudža, dva naroda koja će izazvati velike nemire i razaranja na Zemlji, ali nisu neposredno povezani s nestankom hodočašća.

Predznak nestanka hadža također može biti povezan s vremenima političkih i društvenih nemira. Kroz povijest su postojali trenuci kada je vladavina bila slaba, ratovi su se širili, a ljudi su bili prisiljeni odustati od hodočašća zbog sigurnosnih razloga. U takvim okolnostima, hadž i umra možda neće biti izvedivi, ali to bi moglo biti samo privremeno. Nakon povratka mira, hadž će ponovo biti moguć.

U nekim interpretacijama, može se desiti i da vlasti ili moćne grupe pokušaju zabraniti hodočašće prema Kabi. Takav scenarij je također spomenut u nekim islamskim tekstovima, iako se precizno ne zna kako će se to manifestirati. Moguće je da bi se, u takvom slučaju, muslimani suočili s velikim izazovima u pokušaju da obave svoju dužnost prema Bogu, no konačno, samo Allah zna najbolje kako će se događaji odvijati.

Ovaj hadis o prestanku hadža i umre u konačnici izaziva razmišljanje o tome kako bi društvo moglo evoluirati u poslednjim vremenima. Ako se ovim događajima pridaju predznaci Smaka svijeta, moguće je da će ljudska svijest postati sve manje okrenuta vjerskim praksama. No, postoji i mogućnost da će se situacija okrenuti na bolje, kada hadž i umra postanu ponovno mogući, što bi označilo povratak pobožnosti i duhovnog života među muslimanima.

Za kraj, važno je razumjeti da je ovo pitanje utemeljeno u islamskoj eshatologiji i hadisima, a svakako se temelji na vjerovanjima i učenjima koja su prisutna u različitim islamskim tradicijama. Prema tome, iako ovakvi događaji mogu biti shvaćeni kao predznaci kraja vremena, oni također služe kao poziv na razmišljanje o važnosti vjere, duhovnosti i vjerskih obaveza u životu svakog muslimana.

Kroz razmišljanje o mogućem prestanku hadža i umre u posljednjim vremenima, možemo uočiti duboku simboliku i značaj tih obreda za muslimanski svijet. Hadž nije samo fizičko putovanje prema Meki, već i duhovno putovanje koje ima za cilj pročišćenje i duhovnu obnovu vjernika. Kroz njega, muslimani imaju priliku da obnove svoju vjeru i ojačaju vezu s Allahom. Ako bi se obavljanje hadža onemogućilo, to bi imalo dalekosežne posljedice, ne samo na individualnu duhovnost, već i na zajednički vjerski identitet muslimana širom svijeta. U tom kontekstu, zabrana ili nemogućnost obavljanja hadža mogla bi biti shvaćena kao duboki test za vjernike, pozivajući ih da razmotre vlastite vjerovanja, motivacije i pobožnost.

Iako je teško predvidjeti specifične okolnosti koje bi mogle dovesti do prestanka hodočašća, islamska učenja nas podsjećaju na važnost ustrajnosti u vjeri čak i u teškim vremenima. U povijesti, mnoge su nacije i narodi prošli kroz teškoće koje su ometale vjerske obrede, uključujući hadž i umru, ali su vjerovnici ustrajali u svojim duhovnim praksama na druge načine. To može biti podsjetnik da vjera nije samo u vanjskim obredima, već u čvrstoj unutarnjoj povezanosti s Allahom. Ukoliko bi nastupio trenutak kada bi hadž bio onemogućen, to bi moglo biti poziv vjernicima da svoju vjeru učvrste u srcu i duši, a ne da se oslanjaju isključivo na fizičke manifestacije svoje pobožnosti. Na kraju, Allah najbolje zna kako će se ti predznaci ostvariti, ali vjernici su uvijek pozvani na strpljenje, povjerenje i čvrstu vjeru u Božji plan.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here